نظر دیگران

نظر شما چیست؟
رضا اغلب در فصل امتحانات دچار کمبود وقت می‌شود و علی‌رغم این‌که سعی می‌کند براساس برنامه‌ی تهیّه شده حرکت کند، امّا درحالی سرجلسه امتحان می‌رود که تعداد قابل توجّهی از بخش‌ها یا صفحات کتاب را نتوانسته است مرور کند.

سمیّه زمان‌های مشخصی را برای هر یک از دروس خود اختصاص داده است و معمولاً تا پاسی از شب گذشته، مشغول مطالعه‌ یا حل تمرین‌های درسی بوده است. ولی نمی‌تواند به سایر کارهای مورد علاقه‌ی خود رسیدگی کند و به‌همین خاطر احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کند.

مرتضی برای امتحانات پایانی فقط یک ماه فرصت دارد تا خود را آماده کند ولی احساس می‌کند این مدّت برای او کافی نیست. به‌همین خاطر به مشاور مدرسه مراجعه کرده است تا از راهنمایی‌های او بهره گیرد و در امتحانات موفّق شود.

این‌ها فقط نمونه‌ای از مسایلی است که دانش‌آموزان در زندگی تحصیلی خود با آن روبه‌رو هستند و برای حلّ موفّقیّت‌آمیز آن به راه‌های گوناگونی متوسّل می‌شوند. گروهی از ایشان سعی می‌کنند خودشان راهی برای غلبه بر این‌گونه مسائل بیابند، گروهی از تجربه‌ی والدینشان بهره می‌گیرند، تعدادی با مشورت دوستان یا همسالان خود به‌دنبال پاسخ سؤالات خود هستند، بعضی هم از راهنمایی دبیران دروس مختلف استفاده می‌کنند و تعدادی نیز به مشاور مدرسه مراجعه می‌کنند و در این زمینه از راهنمایی‌ها و مشورت وی بهره می‌گیرند.

ما در کتاب‌چه‌ی مدیریت زمان برآنیم تا به شما مهارت‌هایی را بیاموزیم که نه تنها در برنامه‌ریزی تحصیلی بلکه در زندگی فردی و اجتماعی خود موفّقیّت‌های مطلوب‌تری به‌دست آورید و از زندگی خود لذّت بیش‌تری ببرید.
دیویی :
‫‬‭371/8
کتابشناسی ملی :
1243174
شابک :
‫‬‭978-964-2704-29-3
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
37
کنگره :
‫‬‭LB3607/8‫‭ح8م4 1388

کتاب های مشابه مدیریت زمان