امتیاز
5 / 4.6
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
خرید چاپی
210,000
15%
ت 178,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب فلسطین از منظر مقام معظم رهبری نوشته سعید صلح میرزایی است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.  

معرفی کتاب فلسطین

دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای، در مقدمه‌ای که بر کتاب فلسطین از منظر مقام معظم رهبری نوشته، مسئله فلسطین را از منظر تاریخی و سیاسی مورد بررسی قرار داده است. پس از مقدمه خواندنی کتاب، مطالب اصلی کتاب فلسطین از منظر مقام معظم رهبری شامل مرور بیانات مقام معظم رهبری، بزرگ‌پرچم‌دار مقاومت و آزادی قدس، در هشت بخش کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسؤولیت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده روشن گنجانده شده است. قبل از ورود به مطالب اصلی و به‌عنوان دیباچه مطالب، در فصلی مجزا با عنوان «یادی از دومین روز قدس»، متن کامل بیانات معظم له در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران در تاریخ 17 مردادماه 1359 درج شده است.

رهبر معظم انقلاب، از این روز با تعابیری چون «روز تجمّع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه و یک جمله»، «روز اسلام»، «روز انسانیت» و «روز انقلاب و امام ما» یاد کرده‌اند. ایشان پس از برشمردن امتیاز روز قدس بر ایّام‌الله دیگر، مسئله فلسطین را مهم‌ترین و اصولی‌ترین مسائل انقلاب و مسئله‌ای انسانی و نه صرفاً عربی یا اسلامی، محسوب کرده‌اند. آینده فلسطین، وعده الهی بر شکست دوباره بنی‌اسرائیل، جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در دنیا، تفرقه‌افکنی غده سرطانی اسرائیل در میان دولت‌های مسلمان، جدا بودن حساب صهیونیسم و یهود، وجوب شرعی کمک به فلسطین، کوتاهی دولت‌های مسلمان در مسئله فلسطین و... بخشی از موضوعاتی است که در این بخش از سوی رهبر انقلاب بررسی و تحلیل شده‌اند.

کتاب فلسطین رهبری  

در این اثر، سخنان سید علی خامنه‌ای در مجامع عمومی و خطبه‌های نماز جمعه، پیرامون مسئله فلسطین طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ مورد بررسی قرار گرفته‌است. کتاب به صورت موضوعی در هشت بخش تنظیم شده‌است که شامل کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسئولیت‌ها، جنایات، راه‌حل‌ها، قهرمانان، روشنگری، و آینده روشن است.

کتاب فلسطین از منظر آیت الله خامنه ای

یکی از اتفاقات و حاشیه‌های جالبی که برای کتاب فلسطین از منظر مقام معظم رهبری رخ داد در سال 1394 ودر مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در ۹ مهر ۱۳۹۴ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، طی سخنانش نسخه‌ای از این کتاب را به حضار نشان داده و مواضع واقعی دولت و رهبر ایران را درباره اسرائیل، خصمانه خواند؛ و از نمایندگان دولت‌های حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل خواست نسبت به سخنان رهبر ایران علیه اسرائیل واکنش نشان دهند. سخنان نتانیاهو، در رسانه‌های داخلی ایران بازتاب گسترده‌ای یافت؛ و موجب معرفی کتاب فلسطین و رجوع دوباره به مباحث این کتاب شد.

گزیده کتاب فلسطین از منظر مقام معظم رهبری

در سپتامبر ۲۰۰۱ برج های دوقلوی نیویورک به‌طور مشکوکی مورد حملهٔ یک هواپیمای مسافربری قرار گرفت و نکتهٔ تأمّل‌برانگیز این بود که کلّیهٔ ساکنین یهودی برج ها قبلاً آن ها را ترک کرده بودند! بلافاصله فرمان حمله و اشغال افغانستان صادر شد و بوش دوّم به دلیل خاصّی که داشت پشت پردهٔ طرح مشترک صلیبیان و صهیونیست‌ها را آشکار و علناً اعلام آغاز «جنگ صلیبی» کرد. آخر او از معتقدین شاخه‌ای از کلیسای پروتستان به نام «اُاَنجلیست‌ها» می باشد که دست‌ساخته و تحت فرمان صهیونیسم است. در سال ۲۰۰۳ پس از قریب دوازده سال زمینه‌سازی، مرحلهٔ دوّم حمله به عراق را فرمان داد و کار نیمه‌تمام پدرش را تکمیل و عراق را اشغال کرد و بنا داشتند برای عراق فرمانداری بگذارند که برای آمریکا در آن کشور همان مأموریتی را انجام دهد که «لرد کرزن» به‌عنوان نایب‌السّلطنهٔ انگلیس در هند انجام می داد و این شخص را معلوم کردند و او همان آقای «برمر» بود.

تأسیس پایگاه آمریکا در آذربایجان، قرقیزستان و افغانستان و تأسیس مرکزیّت ناوگان پنجم در بحرین و انعقاد قرارداد هسته‌ای با هند و اشغال عملی و اعلام‌نشدهٔ پاکستان، حمایت از تجزیه‌طلبان سودانی و درگیر کردن ناتو به‌حسب اقتضا در این اشغالگری‌ها نشان از عملیّاتی‌شدن همان تصمیم اتّخاذ شده برای اشغال نظامی_‌ سیاسی جهان اسلام و سرکوب هر حرکت ضدّغربی و نجات صهیونیسم از انتفاضهٔ فلسطین و محاصرهٔ جمهوری اسلامی بود.

تمام این اتّفاقات یعنی از آغاز فروپاشی شوروی تا تحوّلات فوق‌الاشاره، در زمان رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رخ داد.

خرید کتاب فلسطین

در فراکتاب علاوه بر دانلود کتاب فلسطین نسخه الکترونیک جهت خرید نسخه چاپی کتاب فلسطین کافی است تا نسخه چاپی این کتاب را به سبد خرید خود اضافه نموده و به صورت اینترنتی و با تخفیف ویژه خریداری نمایید تا از طریق پست برای شما ارسال شود.

دانلود کتاب فلسطین

مشخصات کتاب فلسطین را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: سید علی خامنه‌ای
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 416
موضوع: فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی
قالب انتشار: EPUB و چاپی با تخفیف ویژه
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
416
کنگره :
‏‫DSR1692/ف8‏‫‭ف8 1391
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
‎2‎4‎7‎0‎6‎7‎0
شابک :
978-964-2951-02-4

کتاب های مشابه فلسطین از منظر مقام معظم رهبری