امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کار NLP


کتاب کار NLP پرفروش ترین کتاب سایت آمازون در زمینه دانش NLP که به فارسی ترجمه شده است. کتاب کار NLP راهنمای عملی برای دستیابی به نتایج مورد نظر به قلم جوزف اوکانر، کامل‌ترین راهنمای موجود برای برنامه‌ریزی عصبی - کلامی است و تمرینات، راه حل‌ها و منابع مفیدی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. شما با استفاده از تمرینات کتاب کار NLP (NLP Workbook) قادر خواهید بود تا خود و جهان پیرامون خود را تغییر دهید. این کتاب بسیار راحت، قابل درک و سرگرم کننده است. جوزف اوکانر (Joseph O'Connor) نویسنده کتاب کار NLP در آمریکای شمالی و جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور، نیوزلند و بسیاری از کشورهای اروپایی NLP درس داده است (و در سنگاپور مدال موسسه رهبری جامعه ملی را دریافت کرد). او تنها عضو مدعو اروپایی دانشکده NLP دانشگاه سانتاکروز کالیفرنیا است بود و اولین آموزش دهنده اروپایی بود که در شیلی NLP آموزش داد و در آن‌جا برای اعضای مجلس سنای شیلی یک سمینار ارائه داد.

او در این کتاب به شما در جهت بهتر دیدن، شنیدن و احساس کردن جهان به منظور شناخت بهتر خود و دیگران کمک خواهد کرد. در صورتی که شما از قبل اطلاعاتی در مورد NLP داشته باشید، این کتاب منبعی ارزشمند برای تکمیل دانسته‌ها و ارائه نظریات جدیدتر خواهد بود.

کتاب کار NLP شامل چندین بخش می‌باشد که هر بخش به موضوعی می‌پردازد و در قسمت انتهایی توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان تمامی این موارد را باهم ترکیب نمود و چه تکنیک و راه حلی در چه موقعیتی استفاده می‌شود. NLP تا حدودی شبیه به یک جعبه ابزار جادویی است. شما از خود می‌پرسید که کجا می‌توانم از این ابزار استفاده کنم و کتاب کار NLP به سوال شما پاسخ می‌دهد. همچنین بخش نهایی به شما می‌گوید که چگونه ابزارهای شخصی خود را ایجاد کرده و آن‌ها را به جعبه خود اضافه کنید.

کتاب کار NLP در مورد زمینه‌های جالب از تجربیات شما می‌باشد. برخی از روزها شگفت‌انگیزند. شما بدون اشتباه کارهایتان را طوری انجام می‌دهید که کس دیگری نمی‌تواند آن را انجام دهد. برخی از روزها نیز وحشتناک هستند. انگار همه عوامل دست به دست هم داده‌اند تا کارهای شما را خنثی کنند و شما قادر به انجام هیچ کاری به شکل صحیح نیستید. این اتفاقات چگونه رخ می‌دهند؟ NLP به این سوالات پاسخ می‌دهد و در این صورت شما قادر خواهید بود تا هر روز را راحت پشت سر بگذارید و یاد بگیرید که چگونه محدودیت‌های قبلی را کاهش دهید.

NLP دریچه‌ای را به سوی شما می‌گشاید تا توسط آن، پاسخ تمامی سوالات فراوان خود در مورد سیستم برنامه‌ریزی ذهن در مسیر موفقیت را بدست آورید و هر چقدر بیشتر بیاموزید، بیشتر متوجه عمق نگاه NLP در بررسی تمام عوامل موثر بر این برنامه‌ریزی خواهید شد. کتاب کار NLP کتابی کاملا کاربردی در زمینه دانش نوین NLP می‌باشد.

جملات برگزیده کتاب کار NLP

- کسانی که نمی‌توانند گذشته را به یاد بیاورند، محکوم به تکرار آن هستند.

- مهم‌ترین چیزی که در هنگام یادگیری باید از آن آگاه باشید، حالت روحی‌تان است.

- NLP یک استراتژی یادگیری سریع برای شناسایی و به کارگیری الگوها در جهان است.

- هرگاه کلمات مانع می‌شوند که شما کاری را که برایتان مهم است انجام دهید، کلمات را تغییر دهید.

- اگر یک شخص بتواند کاری را انجام دهد، آنگاه می‌توان آن را مدل برداری کرد و آن را به دیگران آموزش داد.

گزیده کتاب کار NLP

باورها قوانینی هستند که ما با آن‌ها زندگی می‌کنیم. اصولی که مدل‌های ذهنی ما را شکل می‌دهند و اینکه از دریچه همین باورها به دنیا نگاه می‌کنیم. خیلی از مواقع باورهایمان را با واقعیت‌ها اشتباه می‌گیریم. در مورد خود یا بستگانمان و یا توانایی‌های خود باورهایی داریم که ممکن است درست نباشند. همچنین بر روی باورهای خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

"من به تو گفتم. بنابراین..." یک عبارت رضایت‌بخش برای ما می‌باشد و این معنی را می‌دهد که باورهای ما درست بوده است و باعث افزایش اعتماد به نفس در ما می‌شود. برخی از پدیده‌ها، تحت تاثیر باورهای ما قرار ندارند. مثلا قانون جاذبه زمین هرگز تغییر نخواهد کرد، حال چه ما آن را باور داشته باشیم و چه نداشته باشیم. گاهی ما باورهایمان را در مورد پدیده‌های دیگر تغییر می‌دهیم. در هر صورت باورها به عنوان موتور محرک ما در مسیر زندگی عمل می‌کنند و دنیای اجتماعی ما را شکل می‌دهند.

آن‌ها به عنوان عامل و یا مانع دستیابی به توانایی‌های ما عمل می‌کنند. اگر باور داشته باشید که فردی دوست داشتنی نیستید، در مسیری حرکت می‌کنید که شاید مردم را از خود دور کنید تا باور خود را تایید کنید، حتی اگر نخواهید که این اتفاق بیفتد. اگر باور داشته باشید که دوست داشتنی هستید، بیشتر به سمت مردم جذب خواهید شد و گشاده‌رو‌تر با آن‌ها برخورد خواهید کرد و آن‌ها تمایل بیشتری به تایید باور شما دارند.

NLP اعتقاد دارد که باورها به عنوان پیش فرض‌های ما در زندگی محسوب می‌شوند و الزاما درست یا واقعی نیستند. از نظر NLP، باورها اصول رفتاری ما هستند و ما با فرض اینکه آن‌ها درست هستند، عکس العمل نشان می‌دهیم.

صفحات کتاب :
390

کتاب های مشابه کتاب کار NLP