نشریه فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره اول)

دوره اول بهار ۱۳۹۶

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟
در فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار - دوره اول - بهار ۱۳۹۶، به تفسیر مباحثی چون دادرسی کیفری ویژه اطفال، نقش رسانه ها در ارتکاب جرائم و سرقت مسلحانه کشتی ها ایران و بین الملل با سطح علمی و کیفی بالایی پرداخته شده است.

در بخشی از فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار - دوره اول - بهار ۱۳۹۶ می خوانیم:

یکی از تحولات اساسی که در زمینه جهانی شدن صورت گرفته است، جرم است. جرائم تاکنون بیشتر یک پدیده سرزمینی درسطح ملی، تلقی می شدند. تلقی حقوق کیفری به عنوان یکی از رشته های حقوق داخلی نیز ناظر به همین خصوصیت پدیده مجرمانه است.

در رویکرد سنتی، در صورت وقوع جرایمی مانند سرقت، تعقیب سارق و کشف جرم، به دلیل شناختی که بزهدیده از بزهکار داشت، با مشکلات لاینحل، همراه نبود. ملاحظه ماهیت جرائمی مانند تجاوز جنسی، این حقیقت را بیشتر روشن می سازد. طبعاً در چنین شرایطی کنترل جرم و مقابله با آن راباید در محل وقوع جستجو کرد که البته ابزار آن در دسترس و ساده خواهد بود.

جهانی شدن، این مسائل ساده را به معضلات اساسی تبدیل کرده است. مرتکب یا مرتکبان جرائم فراملی، غالباً برای بزهدیده یا بزهدیدگان مشخص نیست. در نتیجه، کشف چنین جرائمی برای پلیس و ضابطان دادگستری چندان آسان نیست. دولت ها در مواجهه با این معضلات، به ناچار باید در اندیشه تعریف گستره جهانی برای حاکمیت قوانین جزایی باشند.
صفحات کتاب :
252

کتاب های مشابه فصلنامه علمی - حقوقی قانون یار (شماره اول)