کتاب زنان ونوسی در آتش خشم مردان مریخی به سردی یخ pdf

تعادل هورمونی به راستی عاملی مهم در زمینه ی دستیابی به سرزندگی، عشق و انرژی در زندگی زناشویی محسوب می شود

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زنان ونوسی در آتش خشم مردان مریخی به سردی یخ

جان گری در کتاب زنان ونوسی در آتش خشم مردان مریخی به سردی یخ، راهکار ها و عواملی بنیادین برای دستیابی به تندرستی، شادی و عشقی ماندگار را ارائه می دهد.  تعادل هورمونی به راستی عاملی مهم در زمینه ی دستیابی به سرزندگی، عشق و انرژی در زندگی زناشویی محسوب می شود.

از نظر علمی مشخص شده که ذهن و جسم بشر پیوندی جدایی ناپذیر با یکدیگر دارند. در گذشته این موضوع به گونه ای غریزی برای انسان اثبات شده بود. اما در کتاب زنان ونوسی در آتش خشم مردان مریخی به سردی یخ (Venus on fire mars on ice: hormonal balance the key to life love and energy) توضیح داده می شود که چگونه هورمون های بدن شما در ذهن و روان تان تأثیر گذارند.

جان گری (John Gray) در کتاب  کتاب زنان ونوسی در آتش خشم مردان مریخی به سردی یخ، تاثیر تعادل هورمونی برای بهره مند بودن از روابط زناشویی موفق و زندگی سرشار از شادمانی و رضایت خاطر را به اثبات می رساند. او به کمک روش رمزگشایی کردن از احساسات پیچیده ی میلیون ها زوج باعث شده تا روابط آن ها بهبود پیدا کند. اکنون نیز تفاوت های هورمونی را مورد مطالعه قرار داده و با بکارگیری نگرش ساده و آموزنده اش نشان می دهد این موضوع چگونه در رابطه ی زن و مرد با یکدیگر و چگونگی واکنش نشان دادن آن ها نسبت به دنیای پیرامون تأثیر می گذارد و توضیح می دهد که چرا زنان به منبعی کافی از اکسی توسین و مردان به منبعی کافی از تستوسترون نیاز دارند.

به علاوه او تأثیر منفی فشار و تنش در این مطالعه را شرح داده و با دیدگاهی علمی به اینکه این فشارها تا چه اندازه می توانند بر روابط زناشویی و سلامتی شما اثر منفی بگذارند، می پردازد. شما علاوه بر این که نمی توانید ذهن و جسم را جدا کنید، نمی توانید یکی از آن ها را تغییر دهید بدون این که تغییری در دیگری ایجاد شود. نگرش شما به زندگی مستقیما تأثیر بسیاری در سلامتی عاطفی و جسمانی تان خواهد داشت. گاهی یک تغییر کوچک در شیوه ی اندیشیدن تغییری شگرف در زندگی ایجاد می کند. تغییر در شیوه ی اندیشیدن می تواند به این صورت باشد که تصمیم می گیرید غمگین باشید یا شاد بودن را انتخاب کنید؛ تصمیم می گیرید خشمگین شوید یا احساس همدردی را برگزینید و...

گزیده کتاب زنان ونوسی در آتش خشم مردان مریخی به سردی یخ 

بسیاری از بیماری های آزار دهنده و شایع در جامعه ی امروزی ما درحقیقت از شیوه ی زندگی کردنمان نشأت می گیرند. به بیان دیگر، زندگی های پر تنش ما سبب می شود هر چه بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و بیماری های کشنده ی دیگر قرار بگیریم. دیگر تعجب آور نیست که چرا سلامتی بسیاری از مهاجران، پس از ورود به ایالات متحده و هماهنگ شدن با ساختار زندگی امریکایی، در معرض خطر قرار می گیرد.

در پژوهش ها نشان داده شده است مهاجران چینی، که در کل در مقایسه با امریکایی ها از سلامت بیشتر بهره مند بودند، پس از چند سال اقامت گزیدن در امریکا، به بیماری های شایع در این کشور مبتلا می شوند. در ابتدا، تغذیه ی نامناسب به منزله ی علت اصلی این موضوع مطرح شد. به هر حال، پس از مدتی، پژوهشی درباره ی گروهی ویژه از مهاجران چینی انجام شد که برنامه ی غذایی امریکایی ها را به کار نمی بردند. آنان نیز به تدریج بیمار شدند! در پایان، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند: دلیل اصلی افزایش بیماری در مهاجران چینی درحقیقت تغییر یافتن شیوه ی زندگی آنان و محروم شدنشان از حمایت های فرهنگی ویژه ای بود که در کشور خودشان از آن ها بهره مند بودند.

به بخش آخر جمله ی قبل توجه کنید. پژوهشگران درمانگاه معتبر اسکریپس در سن دیه گو به این نتیجه رسیدند: بیماری قلبی اغلب به دلیل مشکلات احساسی حل نشده همچون تنش های مربوط به امور مالی، طلاق، تنهایی یا ناتوانی در برقرار کردن ارتباط مؤثر با همسر یا فرزند به وجود می آید. شاید این ارتباط چندان آشکار به نظر نرسد زیرا بیماری جسمانی اغلب یک یا دو سال پس از اتفاق افتادن ضربه های عاطفی پدیدار می شود. به هر حال، این ارتباط مستقیم میان ضربه های عاطفی و بیماری های جسمانی وجود دارد.

شابک :
‏‫‭978-964-236-440-4
سال نشر :
1390
صفحات کتاب :
400
کنگره :
‏‫‭HQ734‏‫‭/گ4و9 1390ب
دیویی :
‏‫‭646/78
کتابشناسی ملی :
2664538

کتاب های مشابه زنان ونوسی در آتش خشم مردان مریخی به سردی یخ