امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر اثر «پائولو کوئلیو»، نویسنده مشهور برزیلی، از رمان های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم جهان است. کتاب کیمیاگر در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا انتشار و به بیش از ۵۲ زبان ترجمه شده است.

این رمان دربارهٔ چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که در رؤیای خود، محل گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر مشاهده می کند و به قصد تحقق بخشیدن به این رؤیای صادقه که آن را افسانهٔ شخصی خود می خواند، موطنش، آندلس را رها می کند و رهسپار صحرای آفریقا می شود و....

در نقدها و بررسی ها، این احتمال مطرح شده که رمان کیمیاگر پائولو کوئلیو تحت تأثیر یا با اقتباس از داستانی در دفتر ششم مثنوی معنوی، اثر مولوی نوشته شده باشد. در مواردی کیمیاگر با شازده کوچولو اثر سنت اگزوپری مقایسه شده که در آن، شازده کوچولو سیاره کوچکش را به دنبال کشف چیزهای بزرگ تر رها می کند و در پایان پی می برد که گنج واقعی در سیاره خودش است.

گزیده کتاب کیمیاگر

کتاب، بسیار پیچیده و مشکل بود. او با خود فکر می کرد که اگر روزی قرار بود اقدام به نوشتن کتابی بکند، شخصیت ها را به تدریج وارد ماجرا خواهد کرد تا خواننده با مواجه شدن با شخصیت های متعدد دچار سرگیجه نشود.

سرانجام، موفق شد کمی در متن کتاب متمرکز گردد - مضمون خوبی هم داشت. چراکه از یک تدفین در برف سخن می گفت و همین امر احساس سرمای عجیبی را در زیر آن خورشید داغ به وی منتقل می کرد. در این هنگام، پیرمردی در کنار او نشسته بود و سعی می کرد سر صحبت را با او باز کند.

صفحات کتاب :
188
کنگره :
PQ9698/27‏‫‬‭/و9ک9 1397
دیویی :
869/342
کتابشناسی ملی :
5488570
شابک :
978-622-6041-31-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه کیمیاگر