امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,600
نظر شما چیست؟
گزارش کارسا مسیر مربوط به فعالیتی از کارگاه های سواد رسانه ای بخش کودکان و نوجوانان است که در شهریور ماه 1395 از سوی مؤسسۀ پژوهشی، آموزشی و رسانه ای مسیر برای کارکنان و خانواده های محترم «سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران» برگزار شد. در این گزارش به تفصیل طرح درس های این کارگاه توضیح داده شده است.

این طرح درس ها حاصل همکاری تیمی هسته ی علمی و پژوهشی مؤسسه مسیر می باشد که اولاً بر پایۀ اصول و مبانی نظریه های یادگیری و رشد در روانشناسی، ثانیاً بر مبنای آموزش مفاهیم سواد رسانه ای و ثالثاً برپایه ی بکار گیری ابزارهای رسانه ای طراحی شده است. از آن جایی که اهداف و انتظارات در حوزۀ دانش، فهم و کاربرد آموزش سواد رسانه ای دغدغۀ این کارگروه بود لذا اهداف اصلی این طرح بر مبنای گام های سواد رسانه ای می باشد.

اگر مخاطبان یک رسانه از مهارت تفکر انتقادی برخوردار باشند می توانند اطلاعات رسانه ها را به درستی تجزیه و تحلیل کنند. بر همین اساس، رسانه های جمعی امروز به سمتی پیش می روند که به مخاطبان خود اطلاعاتی را ارائه دهند که از لحاظ علمی و محتوایی اطلاعات درست و قابل استناد باشند. بنابراین می توان گفت مخاطبان می توانند رسانه های جمعی را به یک سمت و سو حرکت دهند و رسانه های جمعی نیز می توانند تغییراتی را در باور، نگرش، افکار و در ذهن مخاطبان ایجاد کنند.
صفحات کتاب :
52
کنگره :
P۹۶‮‬‭‭ /‮س‬۹‏‫‬‮‭‬‭ک۲ ۱۳۹۶
دیویی :
۳۰۲/۲۳۰۹۵۵‬‬
کتابشناسی ملی :
4721406
شابک :
978-600-8794-43-1‬‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه کارسا مسیر