کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم (چاپی و pdf)

عشقی کارآمد، رقم بزنیم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
خرید چاپی
189,900
14%
ت 163,314
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم

سوزان جفرز در کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم تجربه های خود را با شما در میان می گذارد و خرد، بینش و توصیه هایی عملی به شما ارائه می دهد تا ابتدا حسی خوشایند به خود و سپس به رابطه تان پیدا کنید.

کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم (Opening our hearts to men) برای هر زن و مردی که می خواهد عشق بیشتری را به زندگی خود وارد کند ضروری است. دکتر سوزان جفرز (Susan Jeffers) روان درمانگر، سخن گو و برگزار کننده همایش ها و سمینارهای متعدد است. او کتاب های معروف زیادی نوشته است، کتاب هایی چون ترس را تجربه کنیم و به هر تقدیر دست به اقدام بزنیم، ماورای ترس، عشق ماندگار، به راستی زندگی باشکوه است، از آن جمله اند. جفرز به میلیون ها تن در سراسر جهان کمک کرده است تا بر ترس های خود فائق آیند، روابط خود را بهبود بخشند و با عشق و اطمینان زندگی را ادامه دهند. وی درباره ی این کتاب می گوید:

احتمالاً وقتی برخی از شما عنوان این کتاب را می خوانید، از خود می پرسید: «چرا ما باید قلب هایمان را به سوی آن ها بگشاییم؟ چرا آن ها قلب هایشان را به سوی ما نگشایند؟» هدف من از انتخاب این عنوان به هیچ وجه این نبوده است که بگویم مردان کامل هستند اما زن ها باید خود را تغییر دهند. حقیقت این است که همه ما باید برای تبدیل شدن به انسان هایی دوست داشتنی تر هم برای خودمان، هم برای دیگران تلاش کنیم. کتاب قلب مان را به روی مردان بگشاییم را از بعد زنانه وجودم نوشتم زیرا به عنوان یک زن، بهتر می فهمم زنان چه برداشتی از خود و از مردها دارند. همچنین تجربه های شخصی و تخصصی ام نشان داده است که بسیاری از ما فرصت های شاد بودن را از خود می گیریم. لذا این کتاب با هدف سرکوب زنان نوشته نشده است، بلکه برعکس هدف از نگارش آن، تقویت قدرت درونی و درک بهتر زیبایی های خویش و جهان اطراف مان است.

قطعاً مردان نیز از مفاهیم و تمرین های کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم بهره خواهند برد و چیزهای زیادی در مورد کارکرد ذهن زنانه خواهند آموخت. در کتاب حاضرر، بسیاری از تجربه های شخصی مرا خواهید دید. تجربه هایی برخاسته از رنج سرطان سینه، طلاق و نداشتن اعتماد به مردان تا دستیابی به گنج خودشناسی که در نهایت فرصت یک رابطه غنی و خوشایند را برایم فراهم کرد. ارزشمندترین دستاوردم در طول این سال ها، رسیدن به این دیدگاه بود که ما قادر نیستیم رفتار دیگران را تغییر دهیم اما می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم تا جهانی بهتر و زیباتر برای خودمان بسازیم.

شنیده ام که تفاوت بین موش و انسان این است که وقتی موش به این نتیجه می رسد که پنیری در انتهای تونل وجود ندارد، دست از جست وجو برمی دارد، اما انسان ها اینگونه نیستند. ما به رغم این حقیقت که چیزی در انتهای تونل وجود ندارد، دست از تلاش برنمی داریم! قطعاً بسیاری از تجربه های عاشقانه ما همین موضوع را اثبات می کند.

خانم دکتر باربارا دی آنجلیس در مورد کتاب قلبمان را به روی مردان بگشاییم می گوید: «سرانجام کتابی دیدم که مردان را دشمن زنان فرض نکرده است و به زنان راهکارهایی عملی برای خلق یک رابطه شایسته داده است.»

گزیده کتاب قلب مان را به روی مردان بگشاییم

صمیمیت، احساسی است که وقتی زن و مرد قلب و ذهن شان را به سوی هم می گشایند، رخ می دهد. آن وقت یکدیگر را به طور کامل می پذیرند و هر آنچه را دیگری می گوید می شنوند و هر آنچه را او احساس می کند حس می کنند. در بهترین حالت، صمیمیت حسی از پیوند جان و روح دو انسان است.

این تعریف را عبارت به عبارت مرور کنید و در تمام طول این فصل آن را به خاطر داشته باشید. همان طور که به خوبی می دانید، این تعریف شباهت بسیار کمی به نوع ارتباطی که امروز بر روابط زن و مرد حاکم است دارد!

باب مندل، در کتاب خود دو قلب بهتر از یک قلب است، به جای استفاده از کلمه intimacy به معنای صمیمیت، کلمه into-me-see را به معنای درونم را ببین با همان وزن و خوانش ابداع نمود. این کلمه با تعریف من از صمیمیت به خوبی هماهنگی دارد. منظور از گشایش قلب و صمیمی شدن این است که به دیگری اجازه دهیم هر آنچه هستیم را ببیند و به عمیق ترین لایه های درونی ذهن و جان ما راه یابد.

با توجه به این تعاریف، آیا ما زنان می توانیم کسانی را در زندگی خویش تا این حد صمیمی معرفی کنیم؟ قطعاً می توانیم و آن ها دوستان خانم ما هستند. سطح ارتباطی که ما با بسیاری از خانم های دیگر داریم، بسیار عمیق و صمیمی است و چرا نباشد؟ هرچه باشد ما همگی مسیر زن بودن را به طور مشابه طی کرده ایم و در این مسیر تجربیات مشابهی نیز داشته ایم.

سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
328
کنگره :
‏‫‬‭HQ801‏‫‬‭/ج7ق8 1396
دیویی :
306/7
کتابشناسی ملی :
4851564
شابک :
‏‫‭978-964-236-871-6‬‬

کتاب های مشابه قلبمان را به روی مردان بگشاییم