کتاب رهبری؛ داستان های جذاب از رهبران واقعی pdf

توصیه‌های جادویی برای زندگی بهتر

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 49,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رهبری

کتاب رهبری، توصیه های جادویی برای زندگی بهتر نوشته ی اندرو جی دوبرین، به افراد کمک می کند تا بتوانند میزان اثربخشی رهبری یا رهبری اثربخش را در کار خود ارتقاء دهند. امروزه رهبری یا دقیق تر بگوییم فقدان رهبری، نکته ای بسیار حایز اهمیت است. بسیاری از توجهات از افراد منفی بین نشأت می گیرد. رهبری همیشه در سیاست، دولت، ورزش و تجارت موضوعی هیجان انگیز بوده است. در 14 سال گذشته، علاقه به رهبر تجاری ناگهان زیاد شد. بدون رهبری اثربخش در تمام سطوح سازمانی، حفظ سوددهی، بهره وری، کیفیت و ارائه ی خدمات خوب و مناسب به مشتری دشوار خواهد شد. رهبری به روش های مختلف، تفاوت های فراوانی ایجاد می کند.

اندرو جی دوبرین (Andrew J Dubrin) در کتاب رهبری بیان می کند که رهبری اثربخش برای کل سازمان و واحدهای آن (مانند بخش ها و گروه ها) بسیار مفید است. فردی که رهبری می کند، چند امتیاز خاص مانند موقعیت بالاتر و توانایی مدیریت به دست می آورد؛ همچنین احساس می کند، رازدار سازمان است. رهبر بودن دردسرهای خاص خود را دارد؛ اما در عین حال سحرآمیز است.

اگر برای رهبری می خواهید دیدگاه و مهارت های خوب به دست آورید و وضعیت نامطلوب سازمان را بهبود بخشید، به منبع درستی دست یافته اید. در زندگی رهبری کنید. موفقیت به دنبال آن خواهد بود. کتاب اندرو دوبرین، اثری بسیار ارزشمند درباره ی موضوع رهبری است. دکتر دوبرین، رفتاری واقع بینانه را نشان داده که می تواند درنتیجه ی یک کار غیر واقع بینانه باشد. او در زمینه ی رهبری و همچنین موضوعات مهمی که رهبر با آن مواجه شده، بررسی جامعه انجام داده است. یکی از تاثیرات منحصربه فرد دکتر دوبرین، برخورد صادقانه با قدرت است. او خجالت نمی کشد که بپذیرد مفهوم رهبری بیشتر درباره ی تاثیرگذاری است. حتی در این زمینه توصیه کرده: «چگونه دیگران را فریب دهیم و همچنان صبح که از خواب برمی خیزیم، خود را دوست داشته باشیم». فکر می کنم همه ما به طور پنهان دوست داریم این موضوع را تجربه کنیم؛ اما می ترسیم آن را بپذیریم.

با خواندن کتاب رهبری، توصیه های جادویی برای زندگی بهتر (The Complete Idiot's Guide to Leadership) می آموزید:

- رهنمودهایی برای بهره مندی از تفکر خلاق و بدیع

- رهبری اصولی و قاعده مند

- روش هایی برای پیروزمند ظاهر شدن به عنوان رهبر گروه

- شرح حال مختصر از رهبران و جستجوی روش های موفقیت آن ها

- شیوه ی رهبری خود را بیاموزید و از آن استفاده کنید

- کلیدهایی برای رهبری چند فرهنگی

- تاکید بر نکات مثبت رهبر دوراندیش

- نکات انگیزه دهنده برای رهبران گروه

- گروه خود را قدرتمند کنید؛ بدون این که اشتیاق خود را از دست بدهید

- گروه خود را در بحران رهبری کنید

- به دیگران کمک کنید، نیروی بالقوه ی خود را برای موفقیت توسعه دهند

گزیده کتاب رهبری

جیل به تازگی به سمت مدیر برنامه ریزی تولید غذا، گماشته شده بود، دعوت شد از جلسه ی کارکنان گروه طراحی بسته بندی بازدید کند. او دعوت را پذیرفت ؛ زیرا طراحی بسته بندی، بخشی مهم از فرآیند تولید محصول جدید بود.

رگی، رهبر گروه، جیل را این طور به گروه معرفی کرد: «صبح بخیر گروه. همان طور که هفته ی گذشته به اطلاع شما رساندم، امروز روزی بسیار خاص است. جیل لانگن مات، مدیر جدید برنامه ریزی محصولات جدید سخاوتمندانه، دعوت ما را پذیرفته است. جیل، اعتبار بالا و سمتی مهم به دست آورده و به شرکت ما وارد شده است. به او به عنوان شریک مهم در عملیات خود، خوش آمد می گوییم. بسیار خب جیل، صحبت را شروع کنید».

همان لحظه 6 عضو گروه طراحی بسته بندی به او سلام دادند و برایش دست تکان دادند. هیچ کس در طول جلسه خمیازه نکشید، اتاق را ترک نکرد و همه برخوردی مناسب با هم داشتند. اعضای گروه نیز چند روش برای هماهنگ سازی برنامه ریزی محصول پیشنهاد دادند.

وقتی هر پیشنهاد مطرح می شد، اعضای دیگر گروه به علامت تایید سر تکان می دادند. پس از جلسه ای یک ساعته، جیل به رگی گفت: «برای اطلاعاتی که گروه شما از من گرفتند، متشکرم. آن ها نمایشی بزرگ از خود نشان دادند. این کار مرا خوشحال کرد. این جلسه را هرگز فراموش نخواهم کرد». رگی لبخندی زد و گفت: «جیل، ما نمایشی خاص را برای شما اجرا نکرده ایم. آنچه امروز دیدید نمونه ای از گروهی با عملکرد بالا و روحیه ی گروهی خوب بود».

صفحات کتاب :
535
کنگره :
‏‫BF637 ‭/ر9‏‫‬‮‭د9 1394
دیویی :
‏‫‭158/4
کتابشناسی ملی :
3737437
شابک :
‫‭978-964-236-640-8
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه رهبری؛ داستان های جذاب از رهبران واقعی