نظر شما چیست؟
کتاب صوتی داستانی برای تاریکی اثر راینر ماریا ریلکه درباره ی دکتری به نام لاسمن است که پس از سال ها دوری از کشورش تصمیم می گیرد برای دیدار از دو خواهرش و تجدید خاطرات کودکی به شهر زادگاهش سفر کند.

همانطور که شبانه در قطار نشسته و به سمت شهرش می رود یک نام دخترانه مدام در گوشش زنگ می زند: کلارا. همبازی دوران کودکی اش اکنون کجاست و چگونه زندگی می کند؟ تب یافتن پاسخ این سوال او را آرام نمی گذارد تا اینکه به ملاقات کلارا می رود.

کتاب داستانی برای تاریکی (Eine geschichte dem dunkel erzählt)، داستانی از نویسنده ای معروف است که ریشه هایی شعرگونه دارد و در آن توصیفاتی بکر به همراه با توصیفات دقیق ارائه شده است.

استفاده از دو صدای زن و مرد در اجرای این داستان جذاب، ارتباط دو شخصیت اصلی داستان را ملموس و در نتیجه کل داستان را شنیدنی تر کرده است.

راینر ماریا ریلکه (Rainer Maria Rilke) از مهم ترین شاعران آلمانی زبان در سده ۲۰ میلادی است. برخی از سروده ها و داستان های ریلکه توسط مترجمانی چون شرف الدین خراسانی، پرویز ناتل خانلری و علی عبداللهی به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی داستانی برای تاریکی می شنویم:

«غروب های بهار روسیه، تا لحظه ای پیش تمام اتاق تا دورترین گوشه ها روشن بود، اما حالا همه چیز چنان است که گویی هرگز با چیزی جز تاریکی انس و الفت نداشته است. در هر سو گل های درشت تیره رنگ شکوفا شد، و هاله ای درخشان، انگار سوار بر بال سنجاقک نرم نرمک جام گل ها را در برگرفت».
کتابشناسی ملی :
م‌۸۱-۲۶۷۹۴
شابک :
964-7204-33-7‬
سال نشر :
1381
کنگره :
PT۲۶۲۳‭/ی‌۸۳د۲ ۱۳۸۱
دیویی :
۸۳۳/۹۱۲‭ر۹۶۶د ۱۳۸۱

کتاب های مشابه داستانی برای تاریکی