کتاب خودتان را بهتر بشناسید pdf

چگونه با واقع نگری می توانید به افکار و رفتارهایتان بنگرید و از باوریهای ناسالم رها شوید!

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟
کتاب خودتان را بهتر بشناسید اثر دیوید جی. لیبرمن، روشی کامل برای خودشناسی و رفتارشناسی است. صد رفتار ذکر شده؛ یکی از ارزشمندترین موهبت های شما را آشکار می کند که همان خود واقعیتان است.

اگر فردی نیستید که تمایل دارید، باشید یا اگر زندگیتان مطابق میل و سلیقه شما نیست، به احتمال زیاد زندگی شما به مجموعه ای از پاسخ های شرطی محدود شده؛ همچنین در بسیاری از ایده آل ها، عادات، ترس ها و باورها اسیر شده اید. شاید زنده باشید؛ اما شادی یا نشاط ندارید. شما فقط روزها را سپری می کنید؛ اما زندگی نمی کنید. کتاب خودتان را بهتر بشناسید (Instant Analysis) برای افرادی است که می خواهند شور و هیجان را به زندگیشان بازگردانند.

اگر بر افکار و احساسات خود تمرکز داشته باشید، می توانید نشاط و شادابی را وارد زندگیتان کنید و آن را از حالت سردی و یکنواختی درآورید. اگر بی هوش شوید، درد حاصل از بریدگی را احساس نمی کنید؛ اما اگر هوشیار باشید، درد را احساس کرده و برای رفع آن به سرعت اقدام می کنید. البته منظور این نیست که می خواهید به خودتان آسیب برسانید، بلکه همیشه از اهمیت رفتارهایتان آگاه نیستید. همان طور که باید مواظب آسیب بدنی باشید، باید نسبت به درد و رنج های روان شناختی خود نیز آگاهی داشته باشید.

دیوید جی. لیبرمن (David J Lieberman) در پژوهش هایش تقریبا صد نوع رفتار را شناسایی کرده که حالت و ترکیبات متفاوتی را در ساختار تفکر ناخودآگاه شکل می دهند. این رفتارها مانع از آن می شوند که توانایی های بالقوه را به صورت بالفعل درآورید و اجازه نمی دهند از خود و زندگیتان لذت ببرید. هنگامی که از رفتارها، افکار و باورهای ناسالمتان کاملا آگاه شوید، دیگر هرگز بر مبنای عادات رفتار نخواهید کرد. آگاهی نسبت به درد و رنج، شما را هوشیار و مراقب نگه می دارد و به طور ناخودآگاه عادات و رفتارها را از بین می برد.

کتاب خودتان را بهتر بشناسید، از طریق یک فرایند پنج مرحله ای به شما نشان می دهد که چگونه از زندگی شرطی شده، رها شوید. هنگامی که افکار شما خودآگاه باشد، رفتارتان نیز با طراوت خواهد بود. آگاهی فکری موجب نشاط رفتارها می شود و به خاطر این که افکارتان ناخودآگاه و مکانیکی نیست، عادت ها؛ قدرت و ثباتشان را از دست می دهند و به راحتی از روند زندگیتان حذف می شوند.

زمانی که از الگوها، نگرش ها، تصورات، باورها و رفتارهای خشک و وسواسی رها می شوید؛ می آموزید که چگونه کنترل زندگیتان را در اختیار بگیرید. کتاب حاضر به شما خواهد گفت؛ چگونه به جای واکنش بر مبنای افکار و عادات شرطی شده، زندگی کنید و شما می آموزید؛ چگونه قبل از هرگونه اقدامی، ابتدا خوب بیندیشید. پس برای زندگی کردن آماده شوید.

در بخشی از کتاب خودتان را بهتر بشناسید می خوانیم:

فراموشی معمولا واکنشی زنجیره ای است که خود شما آن را به وجود می آورید. هنگامی که خود را فردی فراموشکار و حواس پرت می بینید، به خود آموزش می دهید که همین ویژگی را رشد دهید. زمانی که نمی توانید چیزی را به خاطر آورید، نخستین فکری که به ذهنتان می رسد، این است: «اوه، من خیلی فراموشکارم و همیشه همین طور رفتار می کنم»، چنین افکاری مانع از آن می شود که خوب فکر کنید و در واقع در مسیر تفکر درست اختلال ایجاد خواهد شد.
صفحات کتاب :
439
کنگره :
‏‫BF۶۳۷ ‭/خ۸۵‏‫‬‭ل۹ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۸/۱‭‮‬
کتابشناسی ملی :
3958316
شابک :
‏‫‬‭978-964-236-687-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه خودتان را بهتر بشناسید