امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,900
نظر شما چیست؟
کتاب راه حل سوم نوشته ی استفن ریچاردز کاوی، رویکردی نوین برای حل دشوارترین مشکلات زندگی، به شما معرفی می کند و راه حل های خلاقانه ای ارائه می دهد. این روش به تحول و دگرگونی زندگی میلیون ها نفر کمک کرده است.

این کتاب هم مشکلات فردی و شغلی را رفع می کند و هم برای حل چالش های بزرگ موجود در سازمان ها و اجتماع، راه حل هایی نوین ارائه می دهد. در هر چالش و کشمکشی، راه حل اول، روش من و راه حل دوم، روش توست و همیشه این کشمکش و پرسش وجود دارد که کدام روش بهتر و مؤثرتر است. روش های بسیاری برای رفع مشکل وجود دارد. راه حل سوم (The 3rd Alternative)، خلق راه حلی جدید و خلاقانه است. این کتاب روش فکری جدیدی را معرفی می کند که برای تمام کسانی که در جستجوی راه حل های مؤثر برای مشکلات فردی و شغلی خود هستند، راه گشاست.

راه حل سوم، ورای روش من یا روش توست و روشی است که در آن، همه برنده اند و هیچ کس مجبور نیست دست بکشد و تسلیم شود. راه حل سوم، یک روش فکری جدید، خلاقانه و کاربردی است که نشان می دهد، چرا تفکر مبتنی بر راه حل سوم، بهترین فرصت را برای ما فراهم می کند. دکتر استفن کاوی (Stephen Richards Covey) زندگی خود را وقف یافتن پاسخ این پرسش کرده است که چگونه هر کسی می تواند کنترل سرنوشت خود را به دست گیرد. او مؤسس بنیاد فرانکلین کاری است که در ۱۴۷ کشور به آموزش افراد می پردازد.

در بخشی از کتاب راه حل سوم می خوانیم:

خانواده می تواند جلوه گاه نهایی همکوشی باشد. در ارتباط صمیمانه و دگرگون کننده ای که می تواند در ازدواج رخ دهد، یک معجزه وجود دارد. هر کودکی که وارد این جهان می شود، یک راه حل سوم است. نوزاد تازه متولد شده، بزرگ ترین معجزه و شگفتی مبتنی بر همکوشی است.

پدربزرگم، استفان ال ریچاردز، به من یاد داد که هر مشکلی را در هر سطحی اعم از منطقه ای، ملی، بین المللی، سیاسی، آموزشی یا سازمانی، از دیدگاه و نقطه نظر خانواده تجزیه و تحلیل کنم. اگر در خانه و خانواده مؤثر واقع می شود، پس در هر جای دیگری نیز مؤثر واقع خواهد شد. خانواده های بدهکار و مقروض هیچ تفاوتی با ملت های بدهکار و مقروض ندارند. اعتماد، صداقت، درستی و وفاداری، در خانه و تجارت نیز کارکرد مشابهی دارد؛ به وجود آمدن آن سال ها به طول می انجامد و در عرض ثانیه ای نیز از بین خواهد رفت. مشکلات مربوط به جامعه از خانه آغاز می شود و راه حل هایش نیز همین طور.

من به عنوان شوهر، پدر و پدربزرگ، شور و هیجان زیادی نسبت به اعضای خانواده ام دارم. آن ها بزرگ ترین نعمت و لذت زندگی من هستند. از دست دادن احترام و صمیمیت در ارتباط با هر یک از آن ها، بزرگ ترین غم و شکست من خواهد بود.

انسان ها نیازهای همگانی و جهانی دارند. آن ها نیاز دارند در خود احساس امنیت، قدردانی، احترام، ترغیب و مهر و محبت داشته باشند. این نیازها می تواند به بهترین نحو در ارتباط بین پسر و مادر، دختر و پدر و دو همسر برآورده شود. ازاین رو، وقتی خانواده ای نتواند این نیازها را برآورده سازد، وضعیت بسیار غم انگیز و مصیبت بار است.
صفحات کتاب :
446
کنگره :
BF۴۴۹‏‫‭/ک۲ر۲ ۱۳۹۲
دیویی :
158
کتابشناسی ملی :
3191488
شابک :
978-964-236-513-5‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه راه حل سوم