امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
کتاب هنری وروجک و پروژه ی مدرسه نوشته ی فرانچسکا سایمون، داستانی طنز، مصور و آموزنده با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان است.

مجموعه 24 جلدی «هنری وروجک» برای کودکان و نوجوانان به غیر از زبانی طنز دارای بار آموزشی و روان شناختی مسائل تربیتی است و به صورت غیرمستقیم به اثرات متفاوت تربیت روی فرزندان یک خانواده، ناهنجاری هایی مانند بیش فعالی، لجبازی و روش های غلط تربیتی همچون تحقیر کودک یا تبغیض اشاره می کند و با ظرافتی خاص ضمن تقابل شخصیت های داستان در موقعیت های مختلف، خواننده را غرق در ماجراهای خود کرده و به طور غیرمستقیم و در ضمیر ناخودآگاه این نکته را تداعی می کند که باید از انجام کارهای بد پرهیز کنیم.

فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) نویسنده کتاب، دوران کودکی خود را در کالیفرنیا گذراند سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و به یادگیری تاریخ و ادبیات پرداخت. او در حال حاضر با خانواده اش در لندن زندگی می کند و تا به حال بیش از 45 کتاب نوشته است. آثار او بیشتر در زمینه طنز کودکانه، نمایشنامه و آشپزی است. وی برنده جایزه بهترین کتاب کودک سال 2008 در جشنواره کهکشان کتاب بریتانیا شده است.

در بخشی از کتاب هنری وروجک و پروژه ی مدرسه (Horrid Henry’s Stink Bomb) می خوانیم:

هنری گفت: «خب، حالا کاریه که باید انجام بدیم. من نقاشی رو می کشم، ویلیام هم می تونه کمک کنه بسازیمش، بقیه هم میتونن منو نگاه کنن که دارم نقاشی می کشم.»
کلر گفت: «نه هنری، ما همه طراحی می کنیم و بعد بهترین طرح رو انتخاب می کنیم و همونو می سازیم.»
هنری گفت: «منظورت طرح منه دیگه. آخه معلومه که بهترین طراحی مال منه.»
کلر گفت: «من شک دارم این طوری که تو می گی باشه!»
هنری گفت: «به هر حال من طرح تو رو درست نمی کنم حتی اگه بهترین باشه. بعدم من نقاشی می کشم.»
کلر گفت: «من نقاشی می کشم. تو باید موقع درست کردن معبد، چسب کاری کنی.»
ویلیام گفت: «من می خوام نقاشی کنم.» کلر پرسید: «برت تو میخوای چی کار کنی؟»
برت گفت: «نمی دونم.»
کلر گفت: «برت تو بعد از ساختن معبد، میزو تمیز کن. خب، بچه ها بیاین شروع به طراحی کنیم دلم می خواد گروهمون بهترین معبد رو بسازه.»
صفحات کتاب :
35
دیویی :
‏‫‭‮دا‬۸۲۳/۹۱۴‏‫‬‭س۲۶۵ھ‌و‌و‌پ ۱۳۹۶
کتابشناسی ملی :
4874644
شابک :
‫‬‭978-600-8693-63-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه هنری وروجک و پروژه مدرسه