کتاب به خجالت بگو خدا نگهدار pdf

کتابی ضروری برای والدین در جهت غلبه بر کم رویی کودکان

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کم رویی در میان کودکان بسیار رایج است. از هر سه بزرگسال، یک نفر می گوید که دوره ای از کودکی خود کم رو بوده است. بیشتر والدین فکر می کنند که کم رویی از سر فرزندانشان خواهد افتاد، امّا اگر فرزند شما دوره های کم رویی قابل توجهی که بیش از شش ماه طول کشیده باشد، داشته است، مشکل کم رویی او شاید به یک الگوی رفتاری تبدیل شده است و این الگویی است که بی تردید باید شکسته شود.

کم رو بودن خوب نیست. من این را خیلی خوب می دانم؛ زیرا خودم در کودکی و نوجوانی خجالتی بودم. دوست نداشتم در کلاس صحبت کنم، از ملاقات با افراد جدید متنفر بودم و دوستان زیادی نداشتم؛ زیرا از این که به بچه های دیگر دست بدهم خیلی خجالت می کشیدم. تا اواسط بیست سالگی یاد نگرفتم بر کم رویی ام غلبه کنم. اگر چه بیشتر مردم مرا فردی برون گرا می دانند، امّا هنوز در درون احساس یک شخص کم رو را دارم. این وضعیت را برای کسی آرزو نمی کنم و مطمئنم شما هم همین احساس را دارید.

بیشتر بچه های خجالتی در سنین بسیار پایین حتی در چند ماهگی علایم اضطراب و گوش به زنگ بودن (اصطلاحی در روانشناسی) را از خود نشان می دهند. دانشمندان می گویند که: یک ژن برای کم رویی وجود دارد که اگر کودکان با این ژن متولد شوند، مغزشان آماده ی عکس العمل نشان دادن به اضطراب بیشتر و ترس از بچه هایی است که این ژن را ندارند.

خبر خوب این است که کودکان می توانند برای غلبه بر استعداد ژنتیکی خود برای کم رویی مهارت های رفتاری، اجتماعی و عاطفی را بیاموزند. در واقع مطالعاتی که آزمون های استانداردی برای ارزیابی رفتار و شخصیت به کار می گیرند، نشان می دهند کودکانی که مهارت های غلبه بر کم رویی را در سنین پایین فرا گرفته اند، از کودکانی که هرگز خجالتی نبوده اند، قابل تشخیص نیستند.

نویسندگان این کتاب، فعالیت هایی را که معرفی کرده اند، برای کمک به حل مشکل کم رویی کودکان بی شماری به کار برده اند. آن ها به فرزند شما آموزش می دهند تا در مواجهه با اضطراب یا ترس، آرام و خونسرد باشند، تا مهارت های پایه ای تعاملات اجتماعی، مانند داشتن ارتباط چشمی و لبخند زدن را فرا بگیرند و افکار عیب جویانه منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنند.

تمام فعالیت های این کتاب برای فرزند شما مفید خواهد بود و اگر شما هم فرد کم رویی هستید، شاید برای شما هم مفید باشد! هر چند که ممکن است بعضی از کودکان نیاز به کمک بیشتری داشته باشند.

مرز باریکی بین کم رویی و اضطراب وجود دارد. اگر احساس می کنید که فرزندتان از این مرز عبور کرده است، باید به دنبال راهکاری تخصصی باشید. اگر احساس می کنید که کم رویی، او را از فعالیت های عادی مناسب سنّش مانند پیوستن به یک تیم یا انجمن و یا رفتن به خانه بچه های دیگری برای بازی کردن باز داشته است، می بایست به دنبال یک مشاور روان شناس خبره باشید.

این کتاب تمرین، به عنوان راهی برای تقویت مهارت هایی که فرزندتان در مشاوره می آموزد، فوق العاده باارزش است.
صفحات کتاب :
136
کنگره :
‏‫BF۷۲۳‭‬ ‭/خ۳‏‫‭ب۴ ۱۳۹۱
دیویی :
‏‫‭۱۵۵/۴۱۸۲۳۲
کتابشناسی ملی :
2751587
شابک :
978-600-5996-10-4
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه به خجالت بگو خدا نگهدار