امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟
فیلسوف فرانسوی، آلن بدیو را بدون شک می توان یکی از مهم ترین اندیشمندان معاصر به شمار آورد که پس از سال ها، اندیشه های او جایگاه حقیقی خود و مجال گفت وگو و بحث های فراوان در مجمع روشنفکری و دانشگاهی را یافته است.

بدیو معتقد است که فلسفۀ کنونی باید به مأموریت افلاطونی خود یعنی بازکشف حقیقت و مسئلۀ وجود بپردازد. وی خود را افلاطونی می داند برای این که «...افلاطون همان کسی بود که دانست چیزی فراتر از بدن ها و زبان ها وجود دارد و آن حقیقی است.»

آنچه بدیو را از دیگر فلاسفه و عالمان سیاست متمایز می کند، پرکار بودن او و تلاشش در راه بسط مفاهیمی جدید برای فراهم کردن شرایط کنش سوژه ها در زمانه ای است که دچار تغییر شکل بورژوازی و قدرت گیری دولت سرمایه داری در برابر ارادۀ آزاد افراد است. بدیو برای احیای دوبارۀ شرایط کنش فعالانه و تبدیل فرد به سوژه، تلاش می کند.

این کتاب تصویری صحیح از فلسفه بدیو برای شناخت شرایط سیاسی حاضر از منظری متفاوت به ما می دهد. این اثر پس از بررسی اجمالی معرفت شناسی و هستی شناسی بدیو که برای درک اندیشه او لازم است، به مفهوم رخداد و تمرکز بر رخداد سیاسی از منظر بدیو پرداخته است و مفهوم دولت و ضد دولت، سوژه بودن و قرابت اندیشه این فیلسوف با ژان ژاک روسو را تشریح کرده است.
صفحات کتاب :
213
کنگره :
B۲۴۳۰‭‬‭ /ب۳۶۴‏‫‭‫‬‭‏‫‬‬‭پ۴ ۱۳۹۷
دیویی :
194
کتابشناسی ملی :
4799332
شابک :
978-600-7683-91-0
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه رخداد، سوژه و حقیقت در اندیشه سیاسی آلن بدیو