کتاب های زیادی در مورد تئوری های بازاریابی وجود دارند، اما تعداد کمی از آن ها مؤلفه های کاربردی قابل اجرایی دارند. کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک، کتابی مناسب برای کسب وکارهای کوچک تا متوسط است. این کتاب، از تئوری های بازاریابی و رویه های عملی و اجرایی استفاده کرده است و به صاحبان کسب وکاراهایی در مقیاس کوچک تا متوسط یا فعالان بازاریابی، یک روند تجربی کامل را ارائه می دهد که به برنامۀ بازاریابی درست برسند.
همچنین کتاب برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک، می تواند رویه ای مناسب برای تجارتی شخصی باشد. این کتاب حاصل سی سال تجربۀ نویسنده، دیوید اندرسون، در بازاریابیِ محصولات و خدمات در سطح داخلی و بین المللی است.