خلاصه کتاب چرا که نه

چطور مشکلات بزرگ و کوچک را حل کنیم؟

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,800
نظر شما چیست؟
در کتاب چرا که نه؟! چطور مشکلات بزرگ و کوچک را حل کنیم؟ نوشته بری نالباف، به بررسی ۲ روش اساسی برای تولید ایده می پردازیم و در ادامه ۲ روش تکمیلی دیگر را معرفی می کنیم.

نکته مهمی که در ایده پردازی باید به آن توجه کرد حل مشکلات با روشی نوآورانه است، برای همین به معرفی ۴ ابزار کلی حل مشکل به همراه چندین مثال کاربردی موجود در جهان برای هر ابزار می پردازیم تا بتوانیم ایده های نوین و نوآورانه خود را متناسب با حل مشکلات، ایجاد و پی ریزی کنیم.

بری نالباف (Barry Nalebuff) استاد اقتصاد در مدرسه مدیریت ییل است. او متخصص نظریه ی بازی در مدیریت و کارآیی آن برای کسب و کار است و دکتر نالباف همچنین یکی از مولفان کتاب تفکر استراتژیک و همکاری بین رقبای تجاری است. دکتر نالباف مدرک دکترای خود را از دانشگاه آکسفورد دریافت نمود.

در بخشی از میکروکتاب چرا که نه؟! (Why Not) می خوانیم:
سعی کنید شرایط خود را تغییر دهید. مطمئنا راه حل بسیار خوبی ارائه خواهید داد. این راه حل چه مشکلات دیگری را حل می کند؟ اگر شما پاسخی برای یک مشکل داشته باشید، می توانید به دقت این پایگاه های داده را جستجو کنید و ببینید این راه حل ممکن است چه مشکلات دیگری را حل کند. بیایید این جستجوی معکوس را مدیریت جهل بنامیم.

تا همین اواخر، اقتصاد به فن آوری به چشم موتور خلق نوآوری نگاه می کرد. بسیاری از ایده های جدید در آن جا به وجود آمده اند. اما تأکید بر تکنولوژی پیشرفته، بیوتکنولوژی و اینترنت به این معنی است که آن دسته از ایده هایی که از ابتکارهای روزمره استفاده می کنند اغلب نادیده گرفته شده اند. تاریخ پر از اختراع های بزرگی است که حاصل اصلاح تفکر روزمره هستند.

میکروکتاب "چرا که نه؟" یک استدلال پایدار علیه راحت طلبی ست. هدف ما این است که از لحاظ اجتماعی این مسئله را به مردم آموزش دهیم که درباره مشکلات و نحوه انجام کارهایشان بحث و گفتگو کنند و نظر بدهند. جهان باید شبیه جعبه بزرگی، مملو از پیشنهادات باشد.

مردم معمولا به حل مشکل چنان فکر می کنند که گویی به دنبال راه حل ها هستند. اما در حقیقت ما باید در هر کاری که انجام می دهیم، به دنبال تناسب ها باشیم. بنابراین، می بینیم که اکثر راه حل ها در دل مشکلاتی است که زمانی برایشان راه حلی خوبی پیدا کرده ایم. البته هر دو رویکردها مزایای خود را دارند. برخی از مشکلات کاملا مشهود هستند.

اما برخی مشکلات دیگر، نهفته و نامحسوس اند. مشکلات دیگری هم وجود دارد که بسیار بزرگ اند اما آن قدر به آن ها عادت کرده ایم که هیچکس متوجه شان نمی شود. رویکرد دوم این امکان را به شما می دهد که با کمترین مقدار امکانات شروع به کار کرده و مشکلاتی را که حتی از وجودشان بی اطلاع بودید را جستجو کنید.
صفحات کتاب :
128

کتاب های مشابه چرا که نه؟!