امتیاز
5 / 0.0
خرید آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟
داستان کتاب صوتی سفربخیر، آقای رئیس جمهور اثر گابریل گارسیا مارکز، درباره ی مرد مسنی است که برای معالجه به ژنو می رود، او پیش از این رئیس جمهور یکی از کشورهای آمریکای جنوبی بوده و یکی از هموطنان مهاجر او که راننده آمبولانس است رئیس جمهور را که به شکلی ناشناس زندگی می کند، می شناسد و او را به خانه اش دعوت می کند.

گابریل خوزه گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez)، رمان نویس، نویسنده، روزنامه نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. وی در سال ۱۹۸۲ موفق به کسب جایزه نوبل شده است.

گابریل گارسیا مارکز در طول حیات خود به شهرتی بی بدیل در سراسر جهان دست یافت که قسمت اعظم آن را مدیون خلق کتاب صد سال تنهایی است. بسیاری از صاحب نظران این کتاب را شاهکار مارکز و همچنین دنیای ادبیات می دانند. فروش بی نظیر این اثر در تمام کشورها گواه این مطلب است.

از جذابیت های آثار گابریل گارسیا مارکز درگیر کردن مخاطب در روند داستان است. بسیاری از اتفاقات و جزئیات مهم و سرنوشت ساز در کتاب نوشته نشده و چگونگی آن ها به تخیل نویسنده واگذار شده است. همچنین اینکه وی در طول کتاب به یک سبک خاص بسنده نکرده و سبک های مختلف را در موقعیت های مقتضی به کار گرفته است. کارهای ابتدایی او به سبک رئالیسم و تاثیر پذیرفته از ویلیام فالکنر بوده است ولی به تدریج سبک رئالیسم جادویی قالب اصلی داستان هایش شده است.

بسیاری از آثار گابریل گارسیا مارکز به فارسی ترجمه شده و در ایران با اقبال عمومی مواجه شده اند، از جمله: صد سال تنهایی، پاییز پدر سالار، عشق سال های وبا، گزارش یک آدم ربایی، خاطرات دلبرکان غمگین من، ژنرال در هزارتوی خود و سفربخیر، آقای رئیس جمهور (Happy travel Mr President) هستند.
صفحات کتاب :
200
کنگره :
PQ۸۱۸۰/۲۸ /‮الف‬۴‬‏‫‬‮‭ز۲ ۱۳۹۲
دیویی :
۸۶۳/۶۴
کتابشناسی ملی :
۳۳۱۰۸۲۸
شابک :
978-6005-7915-56‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه سفر بخیر، آقای رئیس جمهور