نظر شما چیست؟
کتاب صوتی علامتچی داستانی از نویسنده معروف جهان، چارلز دیکنز است که بیشتر به موضوعات فقر و ظلم به قشر ضعیف در جوامع صنعتی و سرمایه گذار می پردازد.

چارلز دیکنز (Charles Dickens) با پرداخت مناسب شخصیت ها و توصیف عمیق ترین احساسات و افکار آن ها و هم چنین با بیان دقیق جزئیات صحنه ها نگاشته تا خواننده را از ابتدا تا انتهای کتاب با خود همراه سازد.

راوی کتاب صوتی علامتچی (The Signlman) در ایستگاه قطاری دورافتاده و پرت با مرد مرموز و افسرده ای آشنا می شود که سال هاست به عنوان علامتچی در این ایستگاه کار می کند. مرد علامتچی از اشباحی حرف می زند که او و ایستگاه را احاطه کرده اند و خبرهای ناخوشایندی می آورند. راوی ابتدا حرف های علامتچی را جدی نمی گیرد تا اینکه حادثه ای تلخ روی می دهد.

لحن اجرای داستان علامتچی از همان ابتدا شنونده را درگیر فضایی ابهام آمیز و هراسناک می کند که این لحن رفته رفته و هر چه به پایان اثر نزدیک می شویم پر رنگ تر و اثرگذار تر می شود.

چارلز دیکنز برجسته ترین رمان نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. از او برای داستان سرایی و نثر توانمندش و خلق شخصیت های به یادماندنی، بسیار تحسین به عمل آمده است. می توان گفت معروفیت او تقریباً از نویسندگان قبل خود بیشتر بود. چرا که آثار دیکنز برای تمامی سلیقه ها جذابیت دارد. تغییر شرایط ناگهانی اش در دوران نوجوانی و سقوط به طبقه ی کارگر تأثیر بسیار عمیقی بر روحیه ی دیکنز گذاشت، به گونه ای که تصاویر زندان، فقر، کودک مظلوم و سردرگم به صورت مکرر در رمان های او به چشم می خورد. او نوشتن را با داستان و مقاله برای روزنامه ها و مجلات آغاز کرد.

در قسمتی از کتاب صوتی علامتچی می شنویم:

«وقتی صدایی را که به این نحو او را خطاب می کرد شنید، دم در اتاقک نگهبانی ایستاده بود و پرچمی در دست داشت که به دور تیرک کوتاه اش پیچیده بود. با توجه به وضعیت آن مکان، آدم فکر می کرد که نباید تردید داشته باشد».
صفحات کتاب :
24
کنگره :
PZ3‏‫‭/د98ع‌8 1376
دیویی :
823/8
کتابشناسی ملی :
م‌77-2230
شابک :
964-6481-09-4
سال نشر :
1376

کتاب های مشابه علامتچی