امتیاز
5 / 4.4
دریافت آوا کتاب
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب صوتی ماجرای عینک دور طلایی، از مجموعه ماجراهای شرلوک هلمز اثر سر آرتور کانن دویل نویسنده سرشناس اسکاتلندی است. دائرة المعارف داستان های پلیسی، شرلوک هولمز را بزرگ ترین کارآگاه در عرصه ادبیات و احتمالا مشهورترین مخلوق ادبی همه اعصار می خواند.

داستان این کتاب روایت کارآگاه جوان هاپکینز است که در شبی بارانی به آپارتمان هولمز می آید و خبر از کشته شدن جوانی به نام ویلوبی اسمیت را می دهد. اسمیت که به تازگی از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شده اخیرا برای دستیاری به استخدام پروفسور کورام درآمده بوده تا به او در تدوین کتاب تازه اش کمک کند. در محل جنایت هیچ نشانه و انگیزه ای از قتل پیدا نشده مگر عینکی دور طلایی که به نظر می رسد متعلق به قاتل باشد. هولمز به همراه واتسون بلافاصله دست به کار می شوند تا پرده از راز این جنایت بردارد.

سر آرتور کانن دویل (Sir Arthur Conan Doyle) شخصیت هلمز را از شخصیت یک جراح اهل ادینبورد بنام جوزف بل الهام گرفت. بل می توانست با دیدن ظاهر مردم از شخصیت درونی آن ها آگاه شود. شرلوک هلمز، با دید تیز و شم کارآگاهی قوی خود، زودتر از دیگران به قلب معماهای جنایی می رسد و دکتر واتسون پزشک بازنشسته ارتش، بهترین یار و یاور هلمز در این ماجراهاست. این دو همراه هم و با حل معماهای پیچیده و مبهم جنایی و تسلیم جنایتکاران به دست عدالت، به نسل های مختلف خوانندگان این داستان ها لذت می بخشند.

این کتاب صوتی در فرم و شیوه اجرایی ساختار کلاسیک روایت را برگزیده و روابط شخصیت ها و مکان های وقوع داستان در همان چارچوب آشنا برای مخاطب فضاسازی و اجرا شده اند.

کتاب های مشابه ماجرای عینک دور طلایی