امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟
اگر می خواهید دانش آموزان اندیشمند پرورش دهید، کتاب فلسفه در کلاس درس اثر رون شاو به شما کمک می کند از کنجکاوی طبیعی آن ها برای بهبود توانایی استدلال کردن بهره بگیرید و کیفیت فکر کردن درباره موضوع های مهم را در آن ها بالا ببرید.

موضوع تشویق کودکان و نوجوانان به مباحثه و استدلال در مورد مسائل و موضوعات فلسفی دور از ذهن به نظر می رسد. کتاب فلسفه در کلاس درس (Philosophy In The Classroom) به معلمان این اجازه را می دهد تا به دنیای مربوط به کنجکاوی و خواست طبیعی کودکان دست یابند.

این کتاب به گونه ای تدوین شده که در آن برنامه و طرح هایی برای درس های کاربردی و عملی گنجانده و باعث می شود بچه ها در ارائه دیدگاه ها و نقطه نظراتشان به گونه ای منظم و مدون اظهار نظر کنند.

نویسنده ی این کتاب، رون شاو (Ron Shaw)، یک معلم باتجربه و نویسنده بیش از 40 کتاب درباره چگونگی پرورش مهارت های فکرکردن در دانش آموزان است. او در این کتاب 15 داستان از داستان های کوتاه اِزوپ، را برگزیده و پرسش هایی مرتبط با موضوع هر داستان مطرح کرده است. همچنین از میان مَثل هایی که مردمان فرهنگ های گوناگون در گفتار یا نوشتار خود به کار می برند، گلچینی مرتبط با موضوع هر درس آورده است تا انگیزه بیش تری برای اندیشیدن فراهم شود. بی گمان شما و شاگردانتان از این داستان ها و پرسش هایی که برای بحث در پایان هر داستان آمده است، چیزهای بسیار می آموزید و مزه شیرین خردورزی را می چشید.

رون شاو برای بیان بهتر و ارائه توضیحات از تصاویر و عکس استفاده کرده تا فهم موضوعات انتزاعی را برای نوجوانان و جوانان آسان سازد.

در بخشی از کتاب فلسفه در کلاس درس می خوانیم:

روزی خرگوش ها که از ترس بیش از حد خود و گوش به زنگ بودن دائمی و خسته کننده ای که همیشه در کنار آنان بود؛ بسیار ناراحت بودند. تصمیم گرفتند تا زندگی و مشکلاتشان را با پریدن از صخره ای بزرگ به درون دریاچه ای عمیق پایان دهند. وقتی تعداد زیادی از آن ها برای به انجام رساندن هدفشان حرکت کردند؛ قورباغه هایی که در ساحل دریاچه صدای پای خرگو ش ها را شنیدند؛ شتابان و ترسان برای امنیت بیشتر به عمق آب شیرجه زدند.

یکی از خرگوش ها به محض ناپدید شدن قورباغه ها، خطاب به دوستانش فریاد زد:

"بمانید دوستان من! آنچه در سر دارید انجام ندهید. زیرا اکنون می بینید که موجوداتی ترسوتر و ضعیف تر از ما نیز وجود دارند".
سال نشر :
1389
صفحات کتاب :
96
کنگره :
‏‫‬‭LB۱۵۹۰/۳‏‫‬‭/ش۲۴ف۸ ۱۳۸۹
دیویی :
370/15
کتابشناسی ملی :
1901025
شابک :
‭978-600-5413-10-6

کتاب های مشابه فلسفه در کلاس درس