امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟
لوئیز ال هی در کتاب زنان توانمند، از ایده های قدیم و جدید برای افزودن بر توانمندی های زنان بهره گرفته است. توانمند کردن زنان بهترین کار است که در این کره خاکی می توانیم انجام دهیم. وقتی زنان سرکوب شده و کسل باشند، همه متضرر می شویم، وقتی زنان برنده باشند، همه برنده می شویم.

لوئیز ال هی (Louise Lynn Hay) در این کتاب تصریح می کند وقتی ما در مقام زن مشتاق تغییر حیطه درون مان و زمین خودمان باشیم، آنگاه در سطح وسیع تر در زندگی عمل خواهیم کرد. هدف آن است که همه زنان خود شیفتگی، خود ارزشی، عزت نفس و جایگاهی قدرتمند در جامعه را تجربه کنند. او با شیوه ی بی مانند و صریحش دیدگاه های تاثیرگذاری را ارائه می دهد که تصریح می کند چگونه زنان در سنین گوناگون و پس زمینه های مختلف می توانند به این هدف دست یابند و سال های آتی را بارورتر، شکوفاتر و قدرتمندتر از همیشه سازند.

همچنان که به خواندن کتاب زنان توانمند (Empowering Power) ادامه می دهید، به خاطر داشته باشید که تغییر دادن باورهای خود به زمان احتیاج دارد. چه مدتی طول می کشد؟ به چه سرعتی می توانیم عقاید و باورهای جدید را بیاموزیم؟ باید گفت این مطلبی است که درباره هر کسی تفاوت دارد. قدم به قدم، لحظه به لحظه، روز به روز، تمرین و ممارست ما را به جایی که می خواهیم می رساند.

در بخشی از کتاب زنان توانمند می خوانیم:

ما زنان مجبور نیستیم بیمار شویم تا استراحت کنیم. به اعتقاد من بسیاری از ناراحتی های زنان برای این است که به استراحت احتیاج دارند. بیمار شدن فقط بهانه ای است تا زنان به خود اجازه استراحت بدهند. باید به پشت روی زمین یا تخت خواب درازکش شوند تا جرأت نه گفتن پیدا کنند.

ما زنان به راستی باید بدانیم که شهروند درجه دوم نیستیم. اینکه بعضی اقشار جامعه زنان را شهروند درجه دو می دانند، افسانه است؛ حرفی بی معنی می زنند. روح انسان کهتری و مهتری ندارد. روح انسان حتی جنسیت ندارد. باید بیاموزیم که برای زندگی و توانمندی های خود ارزش قائل شویم، به همان اندازه که به ما آموخته اند برای زندگی دیگران ارزش قائل شویم. می دانم زمانی که جنبش برابری طلبی زنان شکل گرفت، زنان از بی عدالتی هایی که در معرض آن قرار داشتند به قدری خشمگین بودند که مردان را بابت همه چیز سرزنش می کردند. در آن زمان این موضوع اشکالی نداشت. زنان باید از ناراحتی و دلخوری بیرون می آمدند. این برای شان نوعی روان درمانی بود. اگر به روان درمانگر مراجعه می کنید به این دلیل که در دوران کودکی مورد بهره کشی و بدرفتاری واقع می شدید، همه چیز را به روان درمانگر بگویید تا بتوانید درمان شوید.

در هر حال، وقتی به ما فرصت بدهند که این احساسات را بیان کنیم، آونگ در نقطه تعادل قرار می گیرد. این همان موردی است که برای زنان امروز پیش می آید. زمان آن رسیده است که خود را از خشم برهانیم، از سرزنش خود دست برداریم و خود را قربانی و ناتوان ندانیم. امروز زمانی است که ما زنان قدرت خود را تأیید و مطالبه کنیم. باید تصدیق کنیم که موجودی توانمند هستیم. زمان آن رسیده است آن برابری را که خواهانش هستیم، به دست آوریم.
صفحات کتاب :
116
کنگره :
HQ۱۲۰۶‏‫‬‭/ھ۹ز۹ ۱۳۹۷
دیویی :
158/1082
کتابشناسی ملی :
5013542
شابک :
978-964-236-896-9‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه زنان توانمند