کتاب به سوی تعهد در زندگی زناشویی pdf

گفتگویی ساده و صمیمانه درباره وفاداری و از خودگذشتگی در زندگی زناشویی!

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
دیان رم و جان بی رم زن و شوهری هستند که پس از ۴۲ سال زندگی خاطرات دوران زندگی مشترک خود را در قالب کتاب به سوی تعهد در زندگی زناشویی برای شما مطرح می کنند. این زن و شوهر به زبانی شیوا و ساده، بسیاری از موارد اتفاق افتاده و قابل تأمل زندگی شان را در این اثر برایمان بیان کرده اند.

در کتاب به سوی تعهد در زندگی زناشویی (Toward commitment) به موضوعاتی مانند خانواده، عشق ورزیدن، پول، دوستان، خواب، شغل، روان درمانی، تعطیلات دوران بازنشستگی، مشاجره های زندگی زناشویی، بیماری در دوران زندگی مشترک، پدربزرگ و مادربزرگ شدن، دوران پیری، مرگ و... اشاره شده است.

با برخی نظرهای این زن و شوهر بیشتر آشنا شوید، تعهد یعنی از خودگذشتگی برای خانواده. ازدواج یعنی سپردن تعهد برای تمام عمر، رابطه بدون تعهد چیزی بیش از زندگی بدون ازدواج نیست. عشق تفاهم دو جانبه ایجاد می کند. آنان به چهار مرحله کلیدی و حساس در زندگی مشترک اعتقاد دارند که بسیار جذاب و تأمل برانگیز است و آن ها را به زن و شوهرها توصیه می کنند که عبارت اند از:

1. احساسات را کنار اندیشه ها به شریک زندگی تان ابراز کنید.
2. به حساسیت شریک زندگی تان و ضعف هایش احترام بگذارید.
3. با شریک زندگی تان صبور باشید.
4. با شریک زندگی تان این کتاب را بخوانید و آن را به سایر دوستان تان معرفی کنید.

نکته جالب این کتاب، دیالوگ های جذاب به ابتدای زندگی مشترک این زوج برمی گردد و با مرور خاطرات به مسائل اساسی زندگی مشترک پاسخ می دهند. همین امر در فصول مختلف کتاب بسیار جذاب، خواندنی و زیباست.

این که دیان رم (Diane Rehm) و جان بی رم (John B Rehm) پس از سال ها زندگی بتوانند همچنان به هم پایبند باشند و روزگار زندگی زناشویی خود را با یک نوستالژی خاص پیش ببرند، بسیار ستودنی است.

زندگی زناشویی در عصر ماشینی امروز خود مقوله بسیار پیچیده و گسترده ای است که باید از ابعاد گوناگون به آن توجه کرد! رابطه موفق داشتن و رسیدن به آمال و آرزوهای یک زن و شوهر در زندگی زناشویی، یکی از موضوعات مهم است که مورد توجه کارشناسان، روان شناسان، مشاوران ازدواج و خانواده بوده و هست و اگر به آن توجه ای مبسوط شود، می تواند پیامدهای مثبت در پی داشته باشد.

بدون شک برای رسیدن به یک ارتباط موفق، هر دو طرف یک رابطه یا به عبارت بهتر، زن و شوهر باید با هم، برای هم و در کنار هم به این مهم برسند! گاهی اوقات دیده می شود که عدم توجه به برخی از موضوعات اساسی از نظر روان شناسی می تواند باعث پیدایش نا به سامانی هایی در زندگی زناشویی شود.

یکی از موضوعات اساسی در رابطه زناشویی زوج ها که با آن روبه رو بوده و هستیم، مقوله «تعهد» است. گاهی اوقات تصور زوج ها این است که «تعهد دادن» فقط با انداختن یک انگشتر یا حلقه به دست هم، شکل می گیرد! در صورتی که تعهد باید در تمام مراحل زندگی اِعمال شود و فقط در حد حرف و صمیمیت نباشد. به قول معروف زن و شوهر باید در عمل «تعهد» را برای یکدیگر معنا کنند، برای همیشه و در تمام فصول زندگی مشترک شان!

در بخشی از کتاب به سوی تعهد در زندگی زناشویی می خوانید:

تا امروز معرفی شدنم به جان رم را به یاد دارم (به دلایلی در سراسر زندگی جان رم را جان یا آقای محترم ناامیدم و نمی دانم چرا؟) من می توانستم صدای او را قبل از این که ببینمش، بشنوم؛ حتی اگر درِ راهرو بسته بود. صدایی پرطنین که در مورد موضوعات قانونی و حقوقی افریقا صحبت می کرد. او وارد دفتری می شد که من با رئیسم آقای جرج دالجین در وزارت امور خارجه مشترک استفاده می کردیم و او قبلا در مورد وکیل جوان بسیار خوبی که با او همکاری داشت صحبت کرده بود.

جان همیشه قیافه جوان داشت. وقتی به گذشته و سال 1958 برمی گردم، او به شکلی خاص لباس می پوشید، یک پیراهن مدل آکسفورد به رنگ خاکستری، کفش های همیشه واکس زده و درخشان. اندامش شبیه بازیکن فوتبال بود، شانه هایی پهن و عضلانی داشت و در یک کلام، اندام مردانه و باوقار داشت. همه چیزی که یک مرد جوان را جذاب می کرد در او جمع شده بود به جز صدایش! صدای او غیر قابل تحمل بود! وقتی صحبت می کرد می خواستم دست هایم را روی گوش هایم بگذارم تا صدایش را نشنوم، اما جرأت نمی کردم به مرد جوانی که رئیسم برای او احترام ویژه قائل بود توهین کنم یا حرف نامربوط بزنم و وقتی بالاخره دفتر کار را ترک می کرد، نفسی عمیق می کشیدم.

مطمئن بودم احتمالا ناراحتی مرا به خوبی متوجه شده است، زیرا دیگر به آرامی وارد دفتر می شد و وقتی مستقیم با من کار داشت، آرام صحبت می کرد. شروع کردیم در مورد بیس بال صحبت کردن، هر دوی ما در تیم های جداگانه زنان و مردان وزارت خارجه بازی می کردیم. در نهایت هم روی بازی های جهانی آن سال توافق کردیم تیم هر کس برنده شد، دیگری شام بدهد. بخت با جان یار نبود و بر اساس توافق قرار شد به من شام بدهد. او یک رستوران کوچک و قدیمی را با فضای گرم و صمیمی انتخاب کرد که برای غذاهای بسیار عالی، محیط و خدماتش معروف بود.
دیویی :
306/810973
کتابشناسی ملی :
4504844
شابک :
978-964-236-810-5‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
294
کنگره :
HQ536‭‬ ‭/ر8‏‫‭ر8 1396

کتاب های مشابه به سوی تعهد در زندگی زناشویی