نظر شما چیست؟
اورایزن اسوت ماردن در کتاب صوتی پیروزی فکر با زبانی ساده و در عین حال هوشمندانه و همه جانبه به تاثیرات نحوه فکر کردن ما درباره خود و دیگران در زندگی می پردازد و با بیان مثال های عینی، جذاب و شنیدنی ما را با خود همراه می کند، نهایتا ما را با وجهی تازه از خودمان روبرو می سازد.

ماردن در کتاب صوتی پیروزی فکر (the victorious attitude)، به ارائه راهکارهای عملی به منظور زیستنی توام با اعتماد به نفس، کشف توانایی های درون، زدودن بسیاری از عادات و تفکرات منفی انسان ها در مواجه با خود، پرداخته است.

آنان که از روی فکر کار می کنند در توفان های زندگی غرق نمی شوند، فکر، فرمانروای وجود است، فکر هم مایه صحت و هم باعث بیماری می شود. برای اینکه طبع بانشاطی داشته باشید، بدبینی، منفی بافی را نابود سازید و نقاط ضعف تان را از میان ببرید.

مهم ترین ایده ای که اورایزن اسوت ماردن (Orison Swett Marden) در این کتاب، به شنونده منتقل می کند، این است که بر مبنای روانشناسی انسان گرا الگوهای کارآمد زندگی را به مخاطب معرفی می کند تا هرچه بیشتر به انسان هایی شادتر، تواناتر بدل شوند. از ویژگی های این اثر می توان به صریح و شفاف بودن آن و هم چنین دسته بندی به جا و کارآمد موضوعات اشاره کرد.

اوریزن اسوت ماردن، نویسنده و پژوهشگر آمریکایی است که آثار او را در زمینه فضایل انسانی، خوب زیستن و موفق عمل کردن الهام بخش می دانند. وی متدهای موفق زیستن را به شکل عملی و کاربردی به دیگران آموزش می داد، در نتیجه آثار وی تا به امروز با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی پیروزی فکر می شنویم:

فکر در این دنیا سکان همه چیز است. با استفاده از فکر می توانیم مشخصات اخلاقی خودمان را تعدیل کنیم، عوامل خارجی زندگی مان و یا حداقل تاثیر این عوامل را در نفس مان تغییر دهیم و در نتیجه، صحت و سعادت و موفقیت کسب کنیم. هر فکری، ضربه قلمی است که تکه ای از مرمر زندگی را می تراشد.

مجسمه ساز در حال کار، چشم از مرمر خویش برنمی دارد. نتیجه ای را که باید به دست آورد پیشاپیش در مغز خود طرح می کند و با هر ضربه بر قلم آهنین خویش می کوشد به نتیجه برسد و کار خود را به صورت مدلی که در مغز خود طرح کرده است درآورد. ما نیز باید مشخصات اخلاق و زندگی مان را با قلم فکر بتراشیم و به صورتی که می خواهیم در بیاوریم. باید بدانیم چه می خواهیم و اعتقاد پیدا کنیم که باید به آن برسیم و با جرئت و پشتکار شروع به کار کنیم.

اگر بچه ای را عادت دهند که درست فکر کند، افکار غلط را از مغز خود براند، مغز خویش را با اراده ی خود اداره کند و منتظر نصایح خارجی نباشد، با طرز تفکر صمیمی و بی غل و غشی بزرگ می شود زیرا او چیز پنهان کردنی و خجالت کشیدنی در زندگی خویش ندارد. کسانی که از کودکی به فکر عادت کرده و مراقب زندگی خویش بوده اند از وقایع تاسف آوری که در زندگی محرومین از این درس پر بها روی می دهد، نجات می یابند.
صفحات کتاب :
160
کنگره :
BJ۱۵۸۱‏‫‬‭‭/م‌۲پ‌۹ ۱۳۸۵‭‮‬
دیویی :
۱۷۰/۴۴
کتابشناسی ملی :
م‌۸۴-۱۵۱۲۰
شابک :
‏‬‏‬‬‏‫‭978-964-351-295-8
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه پیروزی فکر