کتاب جاذبه حسینی

گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دو موضوع حضرت زینب کبری (سلام الله‌علیها) و اربعین حسینی

امتیاز
5 / 4.4
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
دریافت صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
خرید چاپی
90,000
15%
ت 76,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب جاذبه حسینی، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظّم انقلاب از سال 1357 تا 1390 در دو موضوع «زینب کبری (سلام الله علیها)» و «اربعین» است که از کتاب «آفتاب در مصاف» استخراج گردیده است. این کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب جاذبه حسینی

اگر پیام امام حسین (ع) را زنده نگه میداریم، اگر نام امام حسین (ع) را  بزرگ میشماریم، اگر این نهضت را حادثه ی عظیم انسانی در طول تاریخ  میدانیم و بر آن ارج مینهیم، برای این است که یادآوری این حادثه به ما  کمک خواهد کرد که حرکت کنیم و جلو برویم و انگشت اشاره ی امام حسین (ع) را تعقیب کنیم و به لطف خدا به آن هدفها برسیم و ملّت  ایران ان شاءالله خواهد رسید. نام امام حسین (ع) را خدا بزرگ کرده است  و حادثه ی کربلا را در تاریخ نگه داشته است. اینکه میگویم ما بزرگ نگه داریم، معنایش این نیست که ما این کار را میکنیم؛ نه. این حادثه بسی  عظیم تر از آن است که حوادث گوناگون دنیا بتواند آن را کم رنگ کند و از بین ببرد.این سخنان معظم له است که با عنوان «ثمره ی زنده  نگه داشتن پیام عاشورا» در کتاب آمده است.

خلاصه کتاب جاذبه حسینی

با عنایت به این که ایّام پایانی ماه صفر در لسان مقام عظمای ولایت به عنوان روزهای زینب کبری (سلام الله علیها) معرفی گردیده و از سوی دیگر این ایّام، مزیّن به مناسبت اربعین سیّدالشّهدا (علیه السّلام) است که به تعبیر رهبر معظّم انقلاب، آغاز دلربایی حسینی (علیه السّلام)، احیای یاد کربلا و پایه گذاری یاد نهضت حسینی است، در این مجموعه سعی شده است که مطالب مرتبط با هر دو موضوع، تدوین و در آستانه این ایام به زینت طبع آراسته گردد.

ناگفته پیداست که بخش معظّمی از محتوای این دو موضوع ارتباط مفهومی صریح و کاملی با یکدیگر دارند، بنابراین تجمیع و ارائه آن ها در یک مجموعه حائز اولویت بوده است. کتاب حاضر در سه فصل «زینب کبری (سلام الله علیها)»، «اربعین» و «شرح فرازهایی از زیارت اربعین» و به شیوه ی سیر تاریخی تدوین گردیده است.توضیــح اینکه در هــر فصــل، ســخنرانی های مرتبط بــا موضوع به ترتیب تاریخ بیانات و با حذف مطالب غیر مرتبط احتمالی و همچنین با درج تیترهای مبیّن شاکله ی کلّی بیانات ارائه گردیده اند.

برشی از متن کتاب جاذبه حسینی

زینب کبری (س) وقتی بدن پاره پاره شده ی برادر را در آن قبله گاه عشق و محبّت و فداکاری و مجاهدت، بر روی زمین افتاده دید، دستها را زیر بدن برد و سر را به طرف آسمان بلند کرد و فریاد زد: «بارالها! این قربانی را از ما قبول کناو میدانست خاطره ی آن خون جوشنده، سیلاب شهادت و فداکاری را در طول تاریخ، در سرزمین دل انسانهای مسلمان به راه خواهد افکند و افکند. از روز دهم محرّم عاشورا این موج خروشان همچنان در طول تاریخ ادامه داشته است. بر اثر خون شهیدان، قدرتهای طاغوتیِ بسیاری سرنگون شد.

قدرت طاغوتی بنی امیّه و قدرتهای بسیاری از بنی عبّاس، با تکان شدید این طوفان بنیان افکن ستم، بکلّی نابود و ویران شد. حکومتهای بسیاری در سرزمینهای اسلامی پدید آمد و اسلام ماند و تشیّع به عنوان رگه‌ی پُرتپش و هیجان آفرین اسلام باقی ماند. هر چه حکومتهای طاغوتی در توان داشتند، کوشیدند؛ امّا از صد سال پیش تا امروز، از روزگار سیّدجمال الدّین اسدآبادی و میرزا حسن  شیرازی آن علمای بزرگ دین تا روزگار علمای بزرگی که جنبش  مشروطیّت را پی ریختند و تا روزگار میرزا کوچک خان جنگلی آن روحانی بزرگوار، آن چریک اسلامی و آن بنیان گذار جنبش مسلّحانه در  ایران و تا روزگار سیّدحسن مدرّس و شهید نوّاب صفوی و فدائیان  اسلام و تا نهضت ملّی و تا لاله زار خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲، همه جا نبض خون حسین (ع) بود که میتپید و قلب شهیدان بود که  میزد و پیکر عظیم جامعه ی اسلامی را به حرکت و تلاش درمی آورد.

جاذبه حسینی

کتاب جاذبه‌ی حسینی، عنوانی دارد به این نام: اربعین شروع جاذبه ی مغناطیسی حسینی که در بخشی از آن چنین آمده است:«شروع جاذبه ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن عبدالله را از مدینه بلند میکند و به کربلا میکشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی، در دل من و شما است. کسانی که معرفت به اهل بیت (ع) دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است.

عشق به تربت حسینی و به مرقد سرور شهیدان، سیّدالشّهدا (ع). جابربن عبدالله جزو مجاهدین صدر اوّل است؛ از اصحاب بدر است؛ یعنی قبل از ولادت امام حسین (ع)، جابربن عبدالله در خدمت پیغمبر (ص) بوده و در کنار او جهاد کرده است. کودکی، ولادت و نشو و نمای حسین بن علی (ع) را به چشم خود دیده است.

نمونه سوالات کتاب جاذبه حسینی

کتاب جاذبه ی حسینی بعنوان منبع و مرجع آزمون ها و مسابقات مختلف محسوب می شود.

مسابقه جاذبه حسینی

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّ‌ظلّه‌العالی) که به مناسبت ماه صفر و ایام اربعین سیّد و سالار شهیدان امام حسین(علیه‌السّلام) در سال 1402، پویش کتابخوانی «جاذبه‌‌ی حسینی» را برگزار کرده بود، در حال حاضر با اتمام این پویش، برندگان آن را اعلام کرد.

پویش کتابخوانی جاذبه‌ی حسینی

در این پویش کتابخوانی بیش از ۲۳۰۰ نفر شرکت کرده بودند و از میان مخاطبانی که به همه‌ی سوالات پاسخ صحیح داده‌اند، ۴۰ نفر به قید قرعه، برنده‌ی جایزه‌ی متبرک حرم سیدالشهداء(علیه‌السّلام) شده‌اند.

جوایز: ۴۰ هدیه‌ی متبرک حرم حضرت سیدالشهداء(ع)

دانلود کتاب جاذبه حسینی

دانلود رایگان کتاب صوتی جاذبه حسینی در اپلیکیشن فراکتاب فراهم است. پس از دانلود می توانید این کتاب شگفت انگیز را گوش دهید و از آن بهره ببرید.

دانلود کتاب جاذبه حسینی مشخصات کتاب جاذبه حسینی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: رهبر معظم انقلاب (مدظله)
تعداد صفحه: 95
موضوع: گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دو موضوع حضرت زینب کبری (سلام الله‌علیها) و اربعین حسینی
قالب: الکترونیک رایگان، صوتی رایگان و چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
95
کنگره :
‏‫DSR۱۶۹۲/‭ع۲‏‏‫‫‭ع۲۲۰۱ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۴
کتابشناسی ملی :
4047335
شابک :
978-964-2951-90-1
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه جاذبه ی حسینی