کتاب فراخوانده (چاپی و pdf)

روایتی‌ مستند از زندگی و زمانه‌ی سردار شهید حسین قاینی فرمانده‌ی گردان رعد

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
14,000
15%
ت 11,900
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فراخوانده

کتاب فراخوانده نوشته ی سید علیرضا مهرداد، روایتی مستند از زندگی و زمانه ی سردار شهید حسین قاینی فرمانده ی گردان رعد است.

گزیده کتاب فراخوانده

رسیدیم به یک سبزه زار. حسین موتور را پارک کرد و رفت داخل سبزه ها دراز کشید. حدود دو ساعت آن جا بودیم. من کنارش نشسته بودم و نگاهش می کردم. حسین دراز کشیده بود و از روزگار می گفت. درد دل می کرد. احساس کردم دارد وصیت می کند. از مسائل اجتماعی گفت و از خانواده اش. از مسائل سپاه و درگیری و سیاست ها گلایه ها کرد. از زمانه و روزگار گفت و گفت و گفت. من فقط نگاهش می کردم. تمام این صحنه ها و خواب ها، جلو چشمم بود. روزی که از قرارگاه بدر سوار وانت شدند، فکر کردم نکند دوباره حسین را نبینم. ماشین از تپه ای بالا رفت و ناپدید شد. تا آخرین لحظه نگاهش کردم. حسین از پیشم رفت.»

عملیاتی که بعدها به والفجر 3 شهرت یافت، در منطقه ی عمومی مهران، ارتفاعات قلاویزان و سلسله ارتفاعاتی آغاز شد که بلندترین قله اش به کله قندی معروف بود. علی مولوی، محمدعلی ذاکریان و حسین هر کدام در جایی جدا از دیگری خدمت می کردند. علی مولوی فرمانده سپاه کاشمر بود، ولی دلش تاب نمی آورد. وقتی شنید می تواند در قالب یک گروه از فرماندهان سپاه، برای بازدید مناطق جنگی به جبهه برود، به سرعت خودش را به منطقه ی عملیاتی والفجر ۳ رساند.

«وارد منطقه که شدم به قرارگاه تیپ 21 امام رضا (ع) رفتم. حاج اسماعیل قاآنی، مسئول طرح و عملیات تیپ بود. سراغ حسین را گرفتم. البته من از خوابی که دیده بود و نامه ای که نوشته بود، اطلاع نداشتم. ولی به طور کلی از نحوه ی رفتنش به جبهه و روحیاتی که داشت، دلم تیر خورده بود و نگرانش بودم. آقا اسماعیل گفت: آقای قاینی مجروح شده و در بیمارستان است. آدرس بیمارستان را پرسیدم اما آدرس درستی نداد. آدرس محل استقرار گردان را گرفتم که بروم سراغ گردان و خبرش را از آن جا بگیرم.»

سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
261
کنگره :
DSR1626‭/ق25‭م9 1397‬
دیویی :
955/0843092
کتابشناسی ملی :
5114594
شابک :
978-600-254-056-0‬

کتاب های مشابه فراخوانده