نظر شما چیست؟
کتاب "جنبش های نوین دینی" با عنوان اصلی ( New religious movments ) برای اولین بار در سال 1999 میلادی توسط برایان ویلسون (Bryan Wilson) و جیمی کرسول (Cresswell Jamie) مدیر انستیتوی مرکز اروپایی فلسفه شرقی به چاپ رسید و انتشارات مرندیز در سال 1386 اقدام به چاپ نسخه ترجمه شده آن به قلم محمد قلی پور نمود.

باتوجه به ظهور و گسترش دینداری ها و معنویت های جدید در دهه ی اخیر و نیز استقبال بسیاری از افراد از این جنبش ها، می توان به ضرورت چاپ چنین کتابی در کشورمان و آشنایی با این پدیده در قالب ادبیات تحقیقی پی برد.


در بخشی از این کتاب می خوانیم:
تقریباً تمامی جنبش های جدید و بسیار جدید معتقد به انجام امور خیر بوده، و به اینکه آخرالزمان نزدیک است تأکید می ورزند. آن ها همچنین معتقد به بهشت زمینی، صلح، نظم، خوشبختی و وفور برای کسانی هستند که از دستورات دینی خود پیروی می کنند و کسانی که اینگونه نیستند محکوم به فنا می باشند. نوستراداموس چهره ی محبوبی است که پیشگویی هایش درباره ی فجایع قریب الوقوع، توسط بسیاری از جنبش ها برای ایجاد روحیه ی ایثار و اشتیاق، ایجاد ترس برای افراد دو دل و بی تفاوت در میان پیروانشان مورد استفاده قرار می گیرد....
صفحات کتاب :
425
کنگره :
BL80/2‏‫‬‭/ج86 1386
دیویی :
291
کتابشناسی ملی :
1105716
شابک :
964992129X
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه جنبش های نوین دینی