کتاب پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر pdf

طراحی الگوی عوامل اثرگذار در اوقات فراغت اقشار کم درآمد و پردرآمد شهر تهران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 85,000
نظر شما چیست؟
طراحی الگوی عوامل اثرگذار در اوقات فراغت اقشار کم درآمد و پردرآمد شهر تهران

اثر برگزیده ی جایزه ی کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی، ابن سینا سال 1394

پژوهش برگزیده ی انجمن منتقدان و نویسندگان خانه ی تئاتر ایران سال 1394

یکی از مهم ترین اهداف هر تئاتری، صرف نظر از اولویت های آن، سرگرم سازی و جلب توجه مخاطبان در اوقات فراغت آنان است. تئاتر در کشور ایران، همواره مشکلات زیربنایی در حوزه ی جذب مخاطب داشته است.

مدیریت تئاتر در کشور ایران آن قدر درگیر مسائل و موضوعات حاشیه ای است که فرصت بررسی راهکارهای جذب مخاطب را پیدا نمی کند. اما در کشورهایی که هنر تئاتر با مردم آن عجین شده و از رونق مناسبی برخوردار است، مدیران فرهنگی، با برنامه ریزی دقیق علمی، راهکارهایی را اتخاذ می کنند تا بتوانند مخاطب را در ایام فراغت به سوی سالن های تئاتر جذب کنند.

مدیریت فرهنگی تئاتر در جهان به سمتی در حال حرکت است که جذب مخاطب در ایام فراغت از اولویت های مهم و اساسی آن ها به شمار می آید. هنر تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر، مانند سینما همواره با مشکل جذب مخاطب در ایام فراغت رو به رو بوده است. در این خصوص می توان به واسطه های فرهنگی اشاره داشت که در حوزه های دیگر، از جمله سینما فعالیت زیادی دارند، ولی در زمینه ی تئاتر، واسطه های فرهنگی، ضعیف عمل می کنند و سیاست فرهنگی وجود ندارد.

از تئاتر در آموزش و پرورش، پایگاه های فراغتی، تبلیغات رسانه ای و حتا در متن زندگی اقشار مختلف مردم، استفاده نمی شود (والی 1391).
صفحات کتاب :
252
کنگره :
‏‫‬‭PN۲۹۵۵ /ت۹‏‫‬‭ج۶۷ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۷۲۹/۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
3971534
شابک :
978-600-326-208-9
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر