امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟
کتاب آتش و خشم درون کاخ سفید ترامپ نوشته ی مایکل وولف، رازهای زیادی را درباره تصمیم گیری های رئیس جمهور آمریکا در عرصه سیاست داخلی و خارجی برملا می کند.

نویسنده این کتاب، مایکل ولف (Michael Wolff)، روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی است. ترامپ پس از انتشار این کتاب توسط وکیلش چارلز هاردر علیه مایکل ولف و ناشر این کتاب یعنی هنری هولت شکایت کرد و آن ها را متهم به تهمت و افترا کرد. الیزابت مک نامارا، وکیل انتشارات، ۸ ژانویه پاسخ این شکایت را داد و گفت هیچ عذرخواهی در کار نخواهد بود.

در کتاب آتش و خشم درون کاخ سفید ترامپ (Fire and Fury: Inside the Trump White House)، به موضوعات مهمی چون ریشه دشمنی ترامپ با ایران، منع ورود مسلمانان به آمریکا، روابط نزدیک ترامپ و بن سلمان، چراغ سبز ترامپ برای زورگویی به قطر و تصمیم گیری های آنی و شتاب زده ترامپ اشاره شده است. مایکل وولف در این کتاب شخصیت های متعددی که در کاخ سفید، ترامپ را همراهی می کنند و همچنین اعضای خانواده او را به خوبی به خوانندگان معرفی کرده است.

نویسنده این کتاب اظهار داشته است که کتابش را بر پایه بیش از ۲۰۰ مصاحبه با رئیس جمهور و مقام های ارشد او در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه نوشته است.

در بخشی از کتاب آتش و خشم درون کاخ سفید ترامپ می خوانیم:

ترامپ به زنبارگی شهرت داشت و در طول این کمپین اذیت و آزار جنسی هم به این موضوع اضافه شد و احتمالاً در این مورد مشهورترین مرد جهان بود. هیچ کس نمی توانست بگوید ترامپ فردی حساس به زنان است؛ اما او همیشه آماده بود دیدگاه های بسیار زیاد خودش را در مورد نحوه ارتباط با زنان برای دیگران شرح دهد. از جمله نظریه ای که با دوستانش درباره آن بحث می کرد این بود که هر قدر فاصله سنی بین یک مرد مسن و یک زن جوان بیشتر باشد، احتمال خیانت زن به مرد کمتر می شود.

با توجه به تمام این حقایق می شد دریافت که ازدواج ترامپ و ملانیا یک ازدواج صوری بود و از مفهوم واقعی ازدواج فرسنگ ها فاصله داشت. ترامپ اغلب زمانی که ملانیا حضور نداشت از زیبایی او تعریف می کرد، کاری که هر وقت در حضور ملانیا انجام می شد تا اندازه ای ناخوشایند به نظر می رسید. ترامپ هیچ ابایی نداشت که خیلی جدی و بدون اینکه قصد شوخی داشته باشد از همسرش به عنوان یک «جایزه» یاد کند.

ترامپ مردی نبود که زندگی و زمانش را در اختیار همسرش قرار دهد؛ اما با شادمانی همسرش را با هدایای فراوان خوشحال نگه می داشت. «زن شاد به معنای داشتن زندگی شاد است.» این جمله ای بود که ترامپ مرتب بازگو می کرد و خود را بیش از پیش یک مرد عامی و پولدار جلوه می داد.
کتابشناسی ملی :
۵۰۴۹۴۳۰
شابک :
978-964-236-917-1
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
420
کنگره :
E۹۱۲‏‫‭‏‫‬‭/و۸آ۲ ۱۳۹۶پ
دیویی :
۹۷۳/۹۳۳۰۹۲

کتاب های مشابه آتش و خشم