امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000
نظر شما چیست؟
در کتاب نظارت بر فرزندان در فضای مجازی، تالیف مقداد پوریانی، آموزش های کاربردی لازم برای خانواده ها آورده شده تا والدین بتوانند نظارت دقیق تری بر عملکرد فرزندان در خانواده داشته باشند.

موبایل و تبلت وقت فرزندانتان را تلف و از پیشرفت تحصیلی آنان جلوگیری می کند. (آسیب تحصیلی!؟!) امروزه کودکان به جای بازی کردن با هم سن و سالانشان، سرگرم بازی با تبلت و موبایل هستند که گاهی استفاده آن ها از این وسایل ساعت ها زمان می برد و ارتباط آن ها را با دنیای اطرافشان قطع می کند. (آسیب های رفتاری!؟!) این در حالیست که استفاده زودهنگام کودکان از تکنولوژی می تواند تبعاتی چون دسترسی به محتویات و تصاویر نامناسب رده سنی از وب سایت های مختلف را به همراه داشته باشد که گاهی والدین به علت مشغله های زیاد از آن ها غافلند. (آسیب های فرهنگی!؟!)

یکی از نگرانی های مهم والدین این است که آیا اشعه این ابزارها می تواند سلامت کودک را به خطر بیندازد و در سنین پایین که مغز او همچنان در حال رشد است، باعث بروز اختلال شود؟ و مسئله دیگر آسیب های چشم، انگشت و دست کودکان به دلیل استفاده طولانی مدت از صفحات لمسی ابزارهای الکترونیکی است. (آسیب جسمی!؟!)

ایمن نگاه داشتن کودکان در فضای سایبر برای والدین، همیشه کار آسانی نیست. مخصوصا والدینی که با فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات چندان آشنا نیستند. ویژگی Parental Control، که در کتاب نظارت بر فرزندان در فضای مجازی، با آن آشنا می شویم گامی بزرگ در این جهت محسوب می گردد.

این ویژگی به افراد بالغ امکان می دهد تا بر فعالیت های کودکان نظارت داشته و آن ها را مدیریت نمایند، بدون آنکه مجبور باشند از پشت شانه های آن ها به تماشای کارهایشان بپردازند. این ویژگی می تواند استفاده فرزندان شما از کامپیوتر را بر اساس مدت زمان، نرم افزارهای کاربردی قابل اجرا و رده بندی سنی بازی ها محدود نماید.

از بخش های آمده در کتاب نظارت بر فرزندان در فضای مجازی می خوانیم:

آموزش کاربردی انجام تنظیمات نظارتی در ویندوز در رابطه با:
- تعیین میزان ساعت مجاز برای استفاده از رایانه برای فرزندتان (در طول ۲۴ ساعت، در روزهای مشخصی در هفته)
- تعیین وب سایت های مشخص برای استفاده فرزندتان
- بلوکه کردن وب سایت های خاص به جهت عدم دسترسی به محتوای غیر اخلاقی
- بلوکه کردن بازی های نامتناسب با رده سنی فرزندتان بر اساس استانداردهای جهانی
صفحات کتاب :
32
کنگره :
‏‫‬‮‭QA76/9‭‬ ‭/ک9‏‫‬‮‭پ87 1395
دیویی :
005/8
کتابشناسی ملی :
4337882
شابک :
978-600-8415-30-5‬
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه نظارت بر فرزندان در فضای مجازی