امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
داگلاس ج. دیوید و مینا کشی ماتور با خلق کتاب کامل ترین و سریع ترین روش تعلیم و آموزش شنا، هدفی ارزشمند را دنبال می کنند. آن هدف، معرفی یکی از رضایت بخش ترین ورزش ها یعنی شنا است که به عنوان عالی ترین فرم تمرین برای بدن شناخته می شود.

کتاب کامل ترین و سریع ترین روش تعلیم و آموزش شنا (How to learn swimming in 30 days) دارای برنامه ای تنظیم شده و نتیجه بخش به مدت 30 روز است که به شما کمک می کند یک روند آموزشی سیستماتیک را که آموزش سریع و آسان را تنظیم می کند اتخاذ کنید. این کتاب به سهولت درک می شود و می توان آن را به راحتی به کار برد؛ به علاوه به شما تکنیک های مختلف ضربه و هماهنگی بین آن ها را می آموزد. نکاتی درباره پرش، شیرجه و بازی های آبی آن را کامل ساخته و خودآموزی عالی (برای مبتدیان) است.

داگلاس جوزف دیوید (Douglas J David)، تکنیک های متعدد آموزش شنای رقابتی و تفریحی را در استخر Athabasca در کانادا بررسی کرده است. در حال حاضر او رییس هیات شنای Avant Garde Swimming Academy در دهلی است که آموزش نوآموزان در سنین مختلف از سه تا 63 سال را به عهده دارد.

میناکشی ماتور (Meenakshi Mathur) که در سال 1968 جوان ترین شرکت کننده در National Aquatic Meet بوده، دارای 32 مدال طلا، نقره و برنز است. او مربی مشهور در استخرهای شناست که تکنیک های اصلی او شنای آزاد و پروانه است.

در بخشی از کتاب کامل ترین و سریع ترین روش تعلیم و آموزش شنا می خوانیم:

تمرین حرکت بازو با تنفس نیز راهی برای هماهنگ کردن حرکت بازوان است وقتی بازوی راست در مرحله ورود به آب و آغاز مرحله پیش برندگی است، شما بایستی بدن را به سمت چپ بچرخانید یعنی شانه چپ اندکی وارد آب شده و شانه راست در همین لحظه سطح آب را می شکند. وقت آن است که سر را به سمت راست بچرخانید به طوری که دهان و بینی شما سطح آب را بشکند.

بی درنگ دهان را باز و نفس بکشید و وقتی دست راست شما برای بازگشت روی آب از آب بیرون می آید بدن اندکی سمت راست می چرخد و سر شروع به چرخش به سمت عقب می گردد و شما از طریق بینی عمل بازدم را انجام می دهید همه هوا بایستی قبل از ورود مجدد دست راست شما به آب از شش ها خارج شود به نحوی که بتوانید گردش را دوباره شروع کنید. همچنین اگر در سمت راست راحت تنفس می کنید بایستی آن را نیز امتحان کنید. اما باید این روند را وقتی شروع کنید که دست چپ در مرحله پیش برندگی وارد آب می شود.

برای ایجاد یک حرکت تمیز به منظور پیش بردن شما در آب نیازمند استفاده آگاهانه مغزی است. می توانید که در قسمت کم عمق نزدیک به دیوار شروع کنید. یک پا را رو بروی دیوار بگذارید (به طوری که بتواید بدن را رانده و سر بخورید) و سپس بدن را با پا هل دهید و ایستادن در آب را شروع کنید.

پس از ایستادن در آب به مسافت 3-2 متر حرکات لگدزدن را با بازوان کشیده به خارج و در جلو، هم خط با شانه ها شروع کنید. حرکت بازو را با ورود بازوی راست برای مرحله پیش برندگی زیر آب شروع کنید. دست چپ باید همان طور که هست بماند. هنگامی که دست راست شما برای مرحله بازگشت روی آب از آب خارج می شود.

دست چپ شما باید برای مرحله پیش برندگی زیر آب وارد آب شود. اما اطمینان یابید که لگد زدن پاهایتان متوقف نشده است در مسافت های کوتاه شنا کنید، حتی اگر به نفستان را نگه می دارید و شنا می کنید خوب است. به تدریج با تمرین و بالابردن مقاومت می توانید مسافت های طولانی تر را طی کنید.

نکته ای که باید به خاطر سپرد آن است که طی ضربه کامل اگر پاهایتان از حرکت باز نایستید وقتی که حرکت بازو را شروع می کنید بایستی شنا را متوقف کرده و دوباره شروع کنید. بعد از چند روز تمرین تنفس ضربه را همراه با ضربه کامل شروع کنید.
صفحات کتاب :
132
کنگره :
GV837‏‫‬‭‭‏‫‭/د9ش9 1391
دیویی :
797/2107
کتابشناسی ملی :
2774601
شابک :
978-600-6168-97-5‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه کامل ترین و سریع ترین روش تعلیم و آموزش شنا