نظر شما چیست؟
نیکولا ماکیاولی یکی از معروف ترین استراتژیست های تاریخ است. او در کتاب خیانت ها، درباره خطرات خیانت ها، بخش های مختلف یک ارتش و عناصر حیاتی برای به دست آوردن و حفظ قدرت در روزگار خود سخن می گوید و همچنین توصیه هایی درباره روش های جنگ و حفظ نظم می کند و توضیح می دهد که چرا نباید به معاهداتی که تحت فشار منعقد شده اند، پایبند ماند.

نیکولو دی برناردو دِ ماکیاولی (Niccolo Machiavelli)، فیلسوف سیاسی، شاعر، آهنگساز و نمایشنامه نویس مشهور ایتالیایی در 3 مه 1469 در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد و در 21 ژوئن 1527 درگذشت. ماکیاولی زندگی خود را صرف سیاست و میهن پرستی کرد. با این حال برخی او را به اتهام حمایت از حکومت اقتدارگرا و ستمگر همواره مورد حمله قرار داده اند. علت آن نوشتن کتابی به نام شهریار است که وی برای خانواده مدیچی حاکمان فلورانس نوشته است.

ماکیاولیسم، عبارت است از مجموعه اصول و روش های دستوری که نیکولو ماکیاولی برای زمامداری و حکومت بر مردم ارائه داد. این مکتب بر این باور است که رجال سیاسی باید کاملاً واقع بین و مادی و جدی باشند. آنگونه سخت گیر باشند که اگر تکالیف دینی، اخلاقی و احساسات سد راه آنان شود؛ از آن ها صرف نظر کرده و هدفی جز رسیدن به مقصود نداشته باشند.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

در بخشی از کتاب خیانت ها (On Conspiracies) می خوانید:

افشاء توطئه به دلیل عدم احتیاط و بصیرت لازم زمانی رخ می دهد که بدون احتیاط و هوشیاری لازم در مورد توطئه سخن می گویند و یک خدمتکار یا شخص سومی این قضیه را می شنود. این مسئله برای پسران بروتوس اتفاق افتاده است.

زمانیکه آن ها طرح خود را با پیغام رسانان تارکوئین مطرح می ساختند خدمتکاری سخنان شان را شنید و نقشۀ آن ها را فاش نمود و یا این قضیه چنین افشاء می شود که شما قضیه را به دوست پسر یا دوست دختر و یا شخصی سبک سر گفته باشید. این همان کاری است سایرین انجام داد.
کتابشناسی ملی :
3268942
شابک :
978-600-6867-60-1
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
132
کنگره :
JC143‏‫‭/م2خ9 1392
دیویی :
320/1

کتاب های مشابه خیانت ها