نظر شما چیست؟
این کتاب در 3 بخش عرضه شده است.

این کتاب برگزیده جشنواره سراسری طنز مکتوب و برگزیده جشنواره طنز سراسری طنز تهران است.

نویسنده کتاب، علیرضا لبش، دامنه مطالعات وسیعی دارد. نویسنده در این مجموعه نظریات علمی، مانند نظریه نیوتن و مباحث فلسفی را در معرض رویکرد خود به طنز یعنی طنز اجتماعی در می آورد. وی همچنان به قصه های رایج در فرهنگ عامه نیز توجه دارد از باب مثال می توان به داستان «آدمی که بختش خوابیده» اشاره کرد.

«کافه خنده» یکی از کارهای خوش استقبال و پرفروش سوره ‏مهر در حوزه طنز است. علیرضا لبش که برخی او را یکی از پدیده های طنز در سال های اخیر می دانند مثل کارهای قبلی اش نگاهی به قصه ها و باورهای مردم و رخدادهای روزمره اجتماعی سیاسی دارد و تلاش می کند روایتی نوپردازانه از داستان هایی به مخاطبش ارائه دهد که نسبت به آن ذهنیت دارند و به عنوان دغدغه بخشی از مردم در جامعه درباره اش گفتگو می شود.

او در کافه خنده، پس از آنکه یادداشتی نسبتاً بلند و کاملاً جدی از محمدعلی علومی و مقدمه ای کوتاه و طنزآمیز از خود ارائه داده، با 73 داستان کوتاه طنز به سراغ مخاطبانش آمده است.

زبان استفاده شده در کافه خنده زبانی است نزدیک به عامیانه با اصطلاحاتی آشنا و ترکیب های روان که خوانش اثر را لذت بخش و برای طیف وسیعی از مخاطبان ساده می نماید.
نکته دیگر شخصیت هایی است که در داستان های این مجموعه خلق یا بازسازی شده اند. از آن جمله می توان به قصه آشنای «خونه مادربزرگه» که همه حیوانات را در خود جای داده بود، اشاره کرد.

در این زمینه نیز می توان قلم نویسنده را دارای توان کافی در این خلاقیت ها و بازآفرینی ها دانست. هرچند غالب داستان ها بسیار کوتاه اند، اما مخاطب به خوبی با شخصیت های اثر ارتباط برقرار می کند.
صفحات کتاب :
198
کنگره :
‫PIR8201‭‬ ‭/ب5‫‬‮‭ک2 1389
دیویی :
‫‭8‮فا‬7/62
کتابشناسی ملی :
2019165
شابک :
978-964-506-984-9
سال نشر :
1389
شابک دیجیتال :
978-600-03-2310-3

کتاب های مشابه کافه خنده (بخش سوم)