امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,500
نظر شما چیست؟
در سال های اخیر، رشد روزافزون و توسعه جوامع بشری در مناطق شهری و روستایی باعث شده تا اطلاعات مکانی بروز از این مناطق، یکی از مهمترین ابزارها در کاربردهایی نظیر مدیریت بحران، ایجاد و بهنگام سازی پایگاه داده های موجود و... باشد. ساختمان یکی از مهمترین عوارض در مناطق شهری و روستایی محسوب می گردد.

فتوگرامتری و سنجش از دور با قرار دادن طیف گسترده ای از تصاویر، امکان استخراج اطلاعات مکانی دقیق و بهنگام را فراهم نموده است. استخراج ساختمان از تصاویر شامل دو بخش کلی است: آشکارسازی ساختمان، بمفهوم تعیین محل قرار گیری هر ساختمان در میان مجموعه داده های مورداستفاده، و بازسازی ساختمان بمفهوم بازسازی مدل هندسی دوبعدی و یا سه بعدی هر ساختمان است.

ارتفاع بیشتر ماهواره هنگام اخذ تصاویر ماهواره ای، سبب می شود که خطاهایی اعم از جابجایی ارتفاعی، اعوجاجات لنز، خطاهای وابسته به مرکز تصویر و... بمراتب کمینه گردد. از سوی دیگر، ماهواره قابلیت اخذ داده از هر نقطه از زمین و بدون محدودیت، را داراست. بنابراین، بکمک پردازش تصاویر ماهواره ای با توان تفکیک مکانی بالا، تولید نقشه از هر نقطه از زمین، با کاهش همزمان خطاهای فوق، ممکن خواهد شد.

با بالا رفتن حجم اطلاعات، استخراج عوارض از تصاویر رقومی به روش سنتی، عملیاتی بسیارکند، پرهزینه، خسته کننده بوده و نیازمند عامل انسانی باتجربه است. بمنظور تسهیل بروز رسانی پایگاه داده مکانی و همچنین، افزایش سرعت و دقت کار تولید نقشه های بزرگ مقیاس روستایی نیاز است تا روش های نوین و کارا در پردازش تصویر (مدل منحنی فعال) جهت استخراج عوارض مهمی مثل ساختمان، پیاده سازی و توسعه داده شوند.
دیویی :
۶۲۱/۳۶۷۸۰۹۵۵۷۳۲‬
کتابشناسی ملی :
۵۰۹۳۵۲۸
شابک :
978-600-459-288-8‬‬‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
116
کنگره :
G۷۰/۵‭‬/‮الف‬‬۹‭د۹ ۱۳۹۷‬

کتاب های مشابه قابلیت های سنجش از دور در استخراج خودکار عوارض