امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
کتاب آموزش گام به گام TIA Portal - زیمنس تالیف مجید کاظمی و وحید عبدی به عنوان یکی از گزینه هایی علمی است که خلا مربوط به پورتال اتوماسیون یکپارچه را برطرف نموده و با تکیه بر این کتاب می توان بهره وری و کارایی هر سیستم و صنعت را افزایش و بهبود داد.

TIA Portal جدیدترین نرم افزار ارائه شده توسط شرکت زیمنس جهت برنامه نویسی PLC های شرکت زیمنس و طراحی صفحات گرافیکی است. به بیان دیگر جایگزینی کاربردی برای نرم افزار SIMATIC Manager S7 و Win cc است. نرم افزار TIA Portal گرافیکی تر و کاربر پسند تر شده است. لزوم یادگیری این نرم افزار برای مهندسین برق و کارشناسان صنعت اتوماسیون بسیار لازم و ضروری است.

پیشرفت و ترقی مربوط به یک فضا، زمان و جغرافیای خاصی نیست، بلکه انسان در هر موقعیتی و هر زمانی می تواند با تکیه بر دانش و تجربیات آموخته و نیز استفاده از فکر و خلاقیت خود خلاها و کمبودهای علمی مربوط به هر حوزه ای را شناسایی نموده و در جهت رفع آن روش، تجهیزات را اختراع و ارائه نماید. بستر سازی برای رفع این خلا، نیاز به نوشته هایی دارد که محقق بتواند در ابتدا به آن ها پرداخته و دانش و تجربیاتی را بدست آورد. معرفی و نشر این نوشته ها نیز در قوانین مربوط به آثار، به ناشران سپرده می شود.

کنترل و نظارت بر تمامی فعالیت های صنعتی بدون استفاده از تکنولوژی، غیر ممکن است. بدون تردید PLC مهمترین و پرکاربردترین وسیله اتوماسیون در صنایع مدرن امروزی است. در ماشین ها و خطوط تولید جدید، کمتر موردی را می توان یافت که از کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی استفاده نشده باشد.

در حقیقت این وسیله بسیار قابل انعطاف که خود یک کنترل کننده کامل است به عنوان قطعه ای برنامه پذیر در صنایع گوناگون، کاربرد وسیعی یافته است به گونه ای که با پیشرفت تکنولوژی و حضور اتوماسیون در عرصه صنعت در طراحی کنترل کننده ها و مدارهای فرمان خطوط تولید و فرآیندهای صنعتی، استفاده از مدارهای فرمان قدیمی منسوخ گردیده و در اکثر مراکز صنعتی از کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی استفاده می گردد.

با استفاده از کتاب آموزش گام به گام TIA Portal - زیمنس، می توانید بهره وری و کارایی خود را افزایش دهید. مجموعه حاضر حاصل تلاش و تجربه سالیان نویسندگان در صنعت اتوماسیون است که بصورت گام به گام با رویکرد پروژه محور یک مثال کاربردی ساده را جلو برده و در هر مرحله پیچیدگی بیشتر پیدا می نماید.

پروژه ای که به عنوان مثال مطرح شده، در هر فصل جزئیات بیشتری به آن اضافه می شود و تکمیل تر می گردد. به عبارت دیگر با یک پروژه ی ساده که در آن فقط از فانکشن های ابتدائی TIA Portal استفاده شده است کار را آغاز، و گام به گام آن را با استفاده از توابع پیچیده تر گسترش می دهیم. فصل هائی که برای شروع کار در نظر گرفته شده اند دارای مثال های ساده و توضیحات اضافی به منظور زمینه سازی برنامه نویسی و به تصویر کشیدن در پنل HMI هستند.
صفحات کتاب :
324
کنگره :
TJ۲۲۳‭‬ ‭/ک۹‏‫‭ک۲ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‭۶۲۹/۸۹
کتابشناسی ملی :
۴۹۳۸۰۱۹
شابک :
‏‫978-600-459-234-5‬
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه آموزش گام به گام TIA Portal