کتاب فلسفه حق pdf

بررسی تطبیقی مفهوم حق از دیدگاه آیت الله جوادی آملی، ایمانوئل کانت و وسلی هوفلند بر پایه حقوق بشر بین الملل

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟
بحث فلسفه حق از مباحثی است که با چالش های فراوانی روبروست و تا به امروز تعریف و شناخت دقیق و درستی از حق و مفاهیم و مبانی آن بدست نیامده است. موثرترین ابزار برای تحقق خواسته های انسان در روابط بشری امروز، پدیده "حقوق" است و از راه حقوقی تمام خواسته های بشر بصورت مشروع محقَق می گردد.

احکام و قوانین حقوقی نافذ و لازم الاجراست. حقوقدانان جزو برجسته ترین افراد جامعه می باشند. در عرصه بین الملل هم، دولت ها و کشورها با وضع حقوق و قوانینی تحت عنوان "حقوق بین الملل" و عمل به قوانین آن، صلح و آرامش را برای ملت های خود به ارمغان آوردند.

در این بین، اسلام و کتاب آسمانی قرآن و علمای اسلام نقش عمیق و موثری در تدوین و تشریح مفهوم "حق" و "حقوق انسانی" برای جامعه بشری داشتند. اسلام دین فراگیر برای تمام بشر است و مفاهیم و آموزه های آن با فطرت درونی هر انسانی از هر فرهنگ و اجتماعی و برای هر عصر و زمانی سنخیت تام دارد.

در این کتاب از لحاظ شکلی، قسمت اول هر گفتار نظرات دانشمندان بطور جداگانه بیان و بررسی شده و در آخر هر گفتار نتیجه ای جداگانه گرفته شده است. و در آخر هم از نتایج بدست آمده، نتیجه گیری کرده ایم و تتمه ای هم به آن افزودیم. در بخش تتمه بطور عینی و مختصر اشاره ای به مفهوم حق از دیدگاه عرفا و حکمای الهی متقدم و متاخر شده و متن مطالب را بدون تغییر و تصرف آورده ایم که نظر شریف خواننده را به اصل مطلب سوق دهیم تا ان شاالله الرّحمان مفتاحی باشد جهت تالیف مجلد های بعدی که مبسوط به شرح و تفسیر مفهوم والای حق در آن خواهیم پرداخت.
صفحات کتاب :
248
کنگره :
‏‫‬‬‮‭BP۱۵۳/۵‭‬ /ج۹‏‫‬‬‮‭ف۴ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‬‮‭۲۹۷/۹۹۸‬
کتابشناسی ملی :
۴۹۵۱۱۸۵
شابک :
‭978-600-2350-98-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه فلسفه حق