نظر دیگران

نظر شما چیست؟
گزیده ای از سخنان حضرت مهدی(عج)

شانزدهمین جلد از مجموعه احادیث مهدوی به نام " کلام مهدوی" که مجموعه روایات و توقیعات حضرت مهدی (عج)، دربرگیرنده گزیده ای از فرمایشات گهر بار آن عزیز غایب از نظر است، توسط گروه پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود، تقدیم دوستداران حضرتش شده است.

این اثر در سه بخش:
1. سخنان حضرت بقیه الله (عج) قبل و بعد از تولد
2. توقیعات صادر شده از پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداء، در غیبت صغرا و کبرا
3. بیانات حضرت بقیه الله در روز های اول ظهور؛ توسط انتشارات موعود(عج) به چاپ رسیده است.

بخش هایی از کتاب را از نظر گذراندیم.

در مقدمه بخش اول می خوانیم :
امامان بزرگوار ما دارای ویژگی های خاصی در خلقت خود هستند که حضرت رب العالمین با این ویژگی ها آنان را در بین سایر فرزندان حضرت آدم(ع) برجسته و بارز نموده اند؛ از جمله این ویژگی های امام معصوم(ع)، کراماتی هستند که از معجزات حق تعالی به حساب می آیند. مثل سخن گفتن امام معصوم(ع) در رحم مادر، یا در هنگام تولد و دروان نوزادی.

حکیمه خاتون عمه گرامی امام حسن عسگری(ع) می فرماید: وارد اتاق مخصوص نرجس خاتون شدم، نوزادی را در حال سجده دیدم؛ در حالیکه دو زانو رو به قبله نشسته و دست های مبارکش را به سوی آسمان بلند کرده بود، نخست به یگانگی خداوند متعال و نبوت جدش، خاتم انبیاء(ص) و امامت پدر مکرمش، علی مرتضی امیرالمؤمنین و ائمه پس از آن حضرت یکی پس از دیگری شهادت داد و آنگاه برای خودش اینگونه دعا کرد: فرمود:

"خداوندا! به وعده ای که به من داده ای، وفا کن و امر قیام مرا تمام فرما. قدم هایم را ثابت بدار و در سایه قیام من، جهان را پر از عدل و داد کن."

در مقدمه بخش دوم می خوانیم:
یکی از عنایات بزرگ حضرت بقیه الله، ارواحنا له الفداء راهنمایی های ایشان در زمان غیبتشان است. همان توقیعاتی که به افتخار مردان برجسته تقوا، مانند نواب خاصه در زمان غیبت صغرا و جناب شیخ مفید، اعلی الله مقامه، شرف صدور یافته است که طی آ نها حضرت ولی عصر(عج) نیاز های دنیوی و اخروی مردم را در ارتباط با دین و بندگی خداوند متعال بیان فرموده اند، به گونه ای که یکی از آن توقیعات می تواند از احتیاجات مردم را تأمین کند. مثل توقیع مبارک از ناحیه مقدسه به افتخار محمد بن عثمان (رض) در پاسخ به چند سؤال شرعی.

در مقدمه بخش سوم می خوانیم :
از امام محمد باقر(ع) روایت شده است که آن حضرت فرمودند: در روز اول ظهور، قائم ما در مکه در کنار بیت الحرام در حالتی که به کعبه تکیه داده است، مردم جهان را مخاطب قرار داده، چنین می فرماید:

"ای مردم! ما آل محمد- که درود خداوند بر او و خاندانش باد- در درجه اول از خداوند بزرگ، و در مرتبه دوم از بندگان خداوند که جواب ما را می دهند یاری می طلبیم.(البته طلب یاری، از مردم به جهت امتحان و اتمام حجت بر آنهاست) ای مردم! ما خداندان پیامبر شما هستیم و از هر کس به خداوند بزرگ و حبیبش رسول الله سزاوارتریم( و از نظر مقام، برتری داریم)
صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫‭BP51/2‏‫‭/ک8 1388
دیویی :
‭297/959
کتابشناسی ملی :
1774045
شابک :
978-964-2-918-14-0
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه کلام مهدوی