امتیاز
5 / 3.5
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 38,000
نظر شما چیست؟

کتاب ناطور دشت (ناتور دشت)، از جمله مطرح‌‌ترین رمان‌‌های جی دی سلینجر نویسنده‌‌ی آمریکایی است. این رمان در سال ۱۹۵۱ میلادی به چاپ رسید.

معرفی کتاب ناطور دشت

کتاب ناطور دشت (ناطور دشت)، از جمله مطرح‌‌ترین رمان‌‌های جی دی سلینجر نویسنده‌‌ی آمریکایی است. این رمان در سال ۱۹۵۱ میلادی به چاپ رسید. ناطور دشت (ناطور دشت) از زمان چاپش تاکنون همواره جزو آثار ادبی پرفروش در جهان به شمار می‌‌آید به‌‌نحوی که در آمار مجله‌‌ی نیویورک تایمز از آن به‌عنوان رمانی پرفروش در دهه‌‌های مختلف میلادی نام برده می‌‌شود.

خلاصه کتاب ناطور دشت

شخصیت اصلی رمان، هولدن کالفیلد، نوجوانی ۱۷ ساله‌ است. او در جایی شبیه مرکز توانبخشی یا مرکز درمانی و یا چیزی شبیه به این است که قصد دارد چند روز از زندگی مزخرفش را در کریسمس پارسال برای روانکاو خود تعریف کند. پایه و اساس رمان نیز ماجراهایی است که در سه روز برای هولدن اتفاق افتاده است.

قهرمان کتاب ناطور دشت داستان خود را از مدرسه‌ای آغاز می‌کند که به تازگی از آن اخراج شده اما این قضیه را از خانواده خود مخفی نگاه داشته است و می‌خواهد تا زمانی که نامه مدیر مدرسه به دست پدر و مادرش می‌رسد آزاد باشد و حتی به فرار از خانه هم فکر می‌کند. او قبلا هم چندین بار از مدرسه اخراج شده بود اما این بار ماجرا فرق می‌کند. در ادامه وقتی با هم‌اتاقی‌اش یک دعوای حسابی راه می‌اندازد از خوابگاه بیرون می‌زد و ماجراهای اصلی کتاب از اینجا آغاز می‌شوند. خروج هولدن از خوابگاه و وارد شدن او به دنیای بیرون و روبه‌رو شدن او با مردم جامعه و همچنین وانمود کردن هولدن به اینکه آدم بالغی است، نماد انتقال از دوران کودکی به بزرگسالی است.

اکنون هولدن دیگر بچه نیست و افکار و احساسات متفاوتی دارد. او احساس تنهایی می‌کند، احساس می‌کند با دنیای بیرون بیگانه است و همچنین به شدت احساس می‌کند که همه‌چیز او را افسرده می‌کند. هولدن دیگر کودک نیست و در آستانه‌ی ورود به دنیای بزرگسالان است. بزرگسال‌هایی که از نظر هولدن همگی قلابی هستند و او بسیار از دست آن‌ها شاکی است. البته می‌توان گفت هولدن از دست همه‌چیز و همه‌کس شاکی است مگر بچه‌های کوچک. به همین خاطر رابطه نزدیک و صمیمی با خواهر کوچک خود، فیبی دارد. فیبی نقش بسیار مهمی در داستان دارد و اگر به خاطر او نبود هولدن به سمت سرنوشتی متفاوت حرکت می‌کرد.

عنوان کتاب از چیزی آمده است که هولدن دوست دارد انجام دهد. او نمی‌خواهد دانشمند شود، نمی‌خواهد مثل پدرش وکیل شود، معلم شود و یا هرچیز دیگری که از نظر آدم بزرگ‌ها یک شغل خوب و آینده‌دار محسوب می‌شود، او می‌خواهد ناطور دشت شود...

جملات زیبای کتاب ناطور دشت

»زندگی واقعا یه جور بازیه پسرجان. زندگی یه جور بازیه که با توجه به مقررات بازیش می‌کنن»

«دُرُسّه آقا. می‌دونم که زندگی یه جور بازیه. می‌دونم.»

چه بازی‌ای، چه کشکی، چه پشمی. بازی! اگه طرفِ کله گنده‌ها باشی قبول دارم بازیه. ولی اگه طرفِ دیگه باشی، طرفی که کله گنده‌ها نیستن، دیگه بازی چه معنی داره؟ هیچ‌چی. هیچ بازی‌ای در کار نیست.

دَرو که بستم و رفتم طرفِ اتاق نشیمن، پشت سرم یه چیزی رو داد زد ولی درست نشنیدم چی. مطمئنم فریاد زد «موفق باشی!» امیدوارم اینو نگفته باشه. از تهِ دل امیدوارم. من که هیچ‌وقت پشت سرِ کسی داد نمی‌زنم «موفق باشی!» فکرشو بکنی می‌بینی خیلی وحشتناکهموقع جمع کردن وسایل یه چیزی حالمو گرفت. باید این یه جفت کفشِ پاتیناژِ خیلی نو رو که مادرم دو سه روز پیش واسه‌م فرستاده بود می‌ذاشتم تو چمدون. این خیلی افسرده‌م کرد. می‌تونستم مجسم کنم مادرم رفته فروشگاهِ اسپالدینگ و از فروشنده یه میلیون سوال احمقانه پرسیده و اون وقت من این‌جا اخراج شده‌م. این باعث شد دلم بگیره.

قیمت کتاب ناطور دشت

کتاب ناطور دشت در فراکتاب عرضه می شود. برای خرید این کتاب به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

بهترین ترجمه کتاب ناطور دشت

این رمان تاکنون بیش از 65 میلیون نسخه فروش در سراسر دنیا داشته است و نام آن در بسیاری از لیست های رمان های برتر انگلیسی زبان، مانند سایت مدرن لایبرری و مجله تایمز دیده می شود. این رمان داستان و نثری زیبا و جذاب و ساده و در عین حال نمادین دارد. نسخه های موجود از این رمان در ایران، به علت زبان انگلیسی متن اصلی، به صورت مستقیم ترجمه شده اند.

ناطور دشت یعنی چه

 ناطور (ناتور) به‌معنی «حافظ و نگهدارِ باغ و دشت» است.

دانلود کتاب ناطور دشت

برای خرید کتاب ناطور دشت، بصورت الکترونیک به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و بعد از خریداری از مطالعه آن لذت ببرید.

دانلود کتاب ناطور دشت مشخصات رمان ناطور دشت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: جامی
نویسنده: جی دی سلینجر
مترجم: متین کریمی
تعداد صفحه: 231
موضوع: رمان خارجی
قالب: pdf

کتابشناسی ملی :
3288805
شابک :
978-600-176-093-8
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
231
کنگره :
‏‫PS3525‭‬ ‭/‮الف‬7‏‫‭‬‮‭‭ن2 1393‮‬‬
دیویی :
813/54

کتاب های مشابه ناطور دشت

ادبیات آمریکا ادبیات داستانی پرفروش ترین کتاب های چاپی فهرست برترین رمان ها درباره زندگی دانشگاهی فهرست برترین کتاب ها با «راوی غیرقابل اعتماد» فهرست رمان های برگزیده درباره «بلوغ» و «دوران نوجوانی» ادبیات نوجوان لیست برترین رمان های ادبیات نوجوان کتاب نوجوان فهرست برترین رمان ها درباره شهرها ادبیات کلاسیک فهرست برترین رمان های نخست فهرست برترین رمان ها در بریتانیا دهه 1950 میلادی ادبیات اگزیستانسیالیسم فهرست برترین کتاب های اگزیستانسیالیسم فهرست کتاب های برگزیده به انتخاب «آمازون» برترین رمان های انگلیسی گاردین کتاب هایی که به بیشترین زبان های دنیا ترجمه شده اند صد رمان برتر مدرن لایبرری - به انتخاب مخاطبین کتاب هایی که باید خوانده باشید صد رمان برتر مدرن لایبرری - به انتخاب منتقدین جریان سیال ذهن فهرست برترین آثار داستانی «جریان سیال ذهن» داستان رئال فهرست کتاب های برگزیده به انتخاب «بیل گیتس» صد کتاب قرن لوموند دانلود رمان خارجی معروف