کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید pdf

در Android Studio

امتیاز
5 / 3.6
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
اندروید یکی از پراستفاده ترین سیستم عامل های دستگاه های هوشمند است و کاربران و طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. یکی از حوزه هایی که برنامه نویسان کامپیوتر به آن علاقه نشان می دهند، حوزه برنامه نویسی اندروید است، اما به علت پیچیدگی زبان جاوا و ناآشنایی اکثر برنامه نویسان با آن، برنامه نویسان اندروید خیلی کمتر از برنامه نویسان سایر پلتفرم ها می باشند. کمبود منابع خوب و گام به گام در این زمینه نیز در کاهش تعداد برنامه نویسان اندروید بی تأثیر نبوده است.

مترجم این کتاب نیز یکی از علاقه مندان برنامه نویسی اندروید بوده و در ارتباطاتی که با جامعه برنامه نویس ایرانی دارد، مشکل کمبود منابع خوب در این زمینه را به عنوان یکی از گلایه های برنامه نویسان برای عدم ورود به این حوزه پردرآمد برنامه نویسی ارزیابی کرده است.

مترجم کتاب، پس از تألیف و ترجمه چند کتاب کامپیوتری در زمینه های مختلف، اینک کتابی کاربردی در زمینه برنامه نویسی اندروید عرضه کرده که با نگاهی به عنوان اپلیکیشن های آموزش داده شده در آن ها می توانید متوجه ملموس و کاربردی بودن آن ها شوید. هرچند یکی از ملزومات یادگیری برنامه نویسی اندروید، آشنایی با زبان جاوا و مفاهیم شیء گرایی آن است، که می تواند برنامه نویس را از کار کردن با آن بترساند، اما نقطه قوت اندروید، همین زبان جاوا و بحث شیء گرایی آن است که امکانات و مزایای فراوانی دارد. برای یادگیری برنامه نویسی اندروید توسط این کتاب، هرچند بهتر است با زبان جاوا آشنایی داشته باشید، اما به نظر مترجم، آشنایی با یک زبان شیء گرا مانند C# که پراقبال تر بوده و اکثر برنامه نویسان با آن آشنایی دارند، نیز می تواند پایه و سکوی خوبی برای یادگیری جاوا و اندروید باشد.

کتاب "آموزش برنامه نویسی اندروید در Android Studio" دارای هفت فصل است که هریک، آموزش ساخت یک اپلیکیشن را ارائه می دهند، طوری که از اپلیکیشن های ساده شروع شده و رفته رفته سطح دشواری و پیچیدگی طراحی و برنامه نویسی آن ها بیشتر می شود.

توصیه می شود برای مطالعه این کتاب، از فصل اول شروع کرده و به ترتیب آن ها را مطالعه کرده و انجام دهید، زیرا مفاهیم و مسائلی که در فصل های ابتدایی گفته شده، در فصل های بعد به آنها فقط اشاره شده و چنین فرض شده که مخاطب، فصل های اول و مسائل آموزشی آنها را مطالعه کرده است تا از دوباره گویی و بیشتر شدن حجم کتاب اجتناب شود.

فصل اول، اپلیکیشن Welcome را ایجاد می کند که از دو کامپوننت کاربردی (TextView و ImageView) برای نمایش متن و تصویر در کنار هم استفاده کرده است. در این فصل، با محیط IDE اندروید استودیو و پنجره های مختلف آن آشنا شده و نحوه ایجاد دستگاه مجازی (AVD یا امولاتور) را فرا می گیرید.

فصل دوم، اپلیکیشن Tip Calculator را ایجاد می کند که در آن از کامپوننت های EditText و SeekBar برای تعامل با کاربر در دریافت مقدار صورتحساب و درصد انعام استفاده کرده و مقدار انعام و مقدار صورتحساب نهایی با احتساب انعام را به کاربر نمایش می دهید. در این اپلیکیشن شما رنگ های اصلی تم را تغییر داده و شروع به برنامه نویسی کلاس و متدها می کنید.

فصل سوم، اپلیکیشن Flag Quiz را ایجاد می کند که طی آن کاربر باید نام کشور 10 پرچم مختلف را حدس بزند. در این اپلیکیشن، از فرگمنت ها برای ایجاد رابط کاربری استفاده می کنید.
فصل چهارم، اپلیکیشن Doodlz را ایجاد می کند که یک اپلیکیشن نقاشی برای ترسیم خطوط روی صفحه دستگاه اندرویدی است. در این فصل، با نحوه ایجاد منویی حاوی چند آیکن و نیز ایجاد کادرهای تنظیمات آشنا می شوید که توسط آنها کاربر، رنگ قلم و ضخامت آن را انتخاب می کند.
فصل پنجم، اپلیکیشن Cannon Game را ایجاد می کند که یک بازی گرافیکی است. در این بازی، کاربر گلوله هایی را به 9 هدف که در حال حرکت کردن در عرض صفحه هستند، پرتاب می کند. با از بین رفتن گلوله ها در مدت زمانی که در نظر گرفته شده، بازیکن برنده بازی می شود. برای چالشی تر کردن بازی، یک مانع متحرک نیز سرراه گلوله های پرتاب شده قرار گرفته است.

فصل ششم، اپلیکیشن Weather Viewer را ایجاد می کند که یک اپلیکیشن برای استفاده از سرویس وب است. در این اپلیکیشن، کاربر نام شهر مورد نظر خود را وارد می کند و اپلیکیشن، در صورت اتصال به اینترنت، پیش بینی 16 روزه آب و هوای آن شهر را از یکی از سایت های معتبر هواشناسی دریافت کرده و در قالب متن و تصویر نمایش می دهد.

فصل هفتم، اپلیکیشن Address Book را ایجاد می کند، که در آن کاربر می تواند یک لیست از مخاطبین موردنظر خود بسازد. در این اپلیکیشن از بانک اطلاعاتی SQLite استفاده شده که در اپلیکیشن های امروزه بسیار کاربردی بوده و می تواند داده های کاربر را به صورت دائم نگهداری کند. تمام اعمال پایه جداول بانک اطلاعاتی یعنی درج، ویرایش، حذف و پرس و جو در این اپلیکیشن پیاده سازی شده و برای هرکدام، یک رابط کاربری در نظر گرفته شده است.
صفحات کتاب :
487

کتاب های مشابه آموزش برنامه نویسی اندروید