امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,900
نظر شما چیست؟
موسیقی زبانی بین المللی است و روی تمامی ابعاد وجود انسان تأثیر می گذارد. ابزاری برای ارتباط با دیگران است. دارویی شفابخش و در عین حال دلپذیر است. علوم مدرن و دانش پزشکی دوباره به قدرت شفابخشی موسیقی پی برده اند.

موسیقی درمانی به معنای به کارگیری موسیقی در حرفه درمانی به منظور رفع نیازهای اشخاص در زمینه های سلامتی فیزیکی و ذهنی، شادابی و همچنین کاربرد آن در آموزش تخصصی است و سیر تکاملی خود را طی می کند. این شیوه در دنیای غرب به عنوان یک روش درمانی تأیید شده و حتی کاربرد آن در معالجات پزشکی سنتی نیز دیده می شود.

می گویند موسیقی روی غده هیپوفیز تأثیر می گذارد که ترشحات آن سیستم عصبی و در نتیجه گردش خون را تحت تأثیر قرار می دهد. برای شفابخشی از طریق موسیقی لازم است سلول های بدن را با آن به ارتعاش در آوریم. به این ترتیب حالات هوشیاری تا حدود زیادی در افراد دستخوش تغییر می گردند. اگر موسیقی به شیوه ای صحیح به کار گرفته شود، افراد می توانند استراحت کرده و دوباره طراوت و انرژی خود را بدست آورند. حتی در طول زمان کار، موسیقی ملایم در بهبود جریان کار بسیار مؤثر است.

گوش فرا دادن به موسیقی در کنترل ابعاد منفی شخصیت خود مثل عصبانیت، اضطراب و تعصب به ما کمک می کند. همچنین درمان سر درد، شکم درد و فشار از این طریق دور از دسترس نیست. موسیقی درمانی را باید یکی از مؤثرترین شیوه ها در کنترل هیجانات، فشار خون و احیای قدرت کبد به حساب آورد.

موسیقی درمانی (Music therapy) برای اشخاصی که دارای مشکلات و نیازهای روانی، عقلانی و ارتباطی هستند، مؤثر و سودمند است. نتایج تحقیقات و آزمایش های بالینی نشان می دهد موسیقی درمانی حتی در مورد اشخاصی که با سایر روش های درمانی علاج نمی شوند، خوب جواب می دهد. موسیقی نوعی برانگیختگی حسی است که به خاطر آشنا و قابل پیش بینی بودن و احساسات امنیتی که به ارمغان می آورد، باعث تحریک واکنش و پاسخ شخص به آن می شود.
دیویی :
‏‫‭۶۱۵/۸۵۱۵۴
کتابشناسی ملی :
۱‎۱‎۲‎۵‎۹‎۲‎۹
شابک :
978-964-8561-35-7
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
176
کنگره :
‏‫‬‭ML۳۹۲۰‏‫‭/م۷۸‮الف‬۶ ۱۳۹۲

کتاب های مشابه موسیقی درمانی