کتاب معجزه دست دادن pdf رایگان

با یکدیگر صمیمانه دست بدهیم

امتیاز
5 / 3.2
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
با یکدیگر با محبت دست بدهیم

یکی از مهم ترین اعضای بدن که می تواند پیام های زیادی را منتقل کند همین دست های ما می باشد و به راستی که دست انسان یک وسیله بسیار پیچیده و نیرومند است و طبق بررسی های به عمل آمده در مدّت عمر ما، انگشتان دست ما به طور متوسط 25 میلیون مرتبه باز و بسته می شود.
دست انسان می تواند طیف وسیعی از پیام های ارتباطی را منتقل کند و جالب است بدانید «کانت» که یکی از فیلسوفان مشهور جهان است دست انسان را قسمت قابل رؤت مغز نامیده است و همین طور دکتر «برونوسکی» دست را لبه برنده مغز می داند و به این جهت است که دست می تواند بازتاب دقیقی از افکار و احساسات ما را به طور ناخودآگاه به دیگران منتقل کند.
دست دادن شکل تکامل یافته ای از ارتباطات غیر کلامی است که طی سالیان سال به نمادی جهانی برای ارتباطِ بین انسان ها تبدیل شده است.
در زمان های دور، بالا نگه داشتن دو دست، دلالت بر همراه نداشتن سلاح بوده است که بعدها به پیام رسان درود و سلام تبدیل شده است.
تمایل به دست دادن، نشانه ای از خوش آمد گویی و پذیرایی می باشد و به بهترین نحو محبّت و صمیمیّت را به طرف مقابل منتقل می کند.
برای همین است که در دستورات اسلام این قدر به دست دادن تأکید شده است، چون وقتی ما فردی را دوست داریم و به او علاقه داریم، اگر بخواهیم این دوستی و محبّت را در قالب کلام منتقل کنیم، نیاز به وقت زیادی داریم، امّا همین دستِ ما می تواند در مدّت کمی، دریایی از احساس و محبّت را به دیگری منتقل کند.
البتّه همین دست ما می تواند بی تفاوتی ما را نیز به مخاطب منتقل کند. اگر تو با فردی دست بدهی و صدها بار با زبان بگویی که او را دوست داری، ولی دست دادن تو بی رمق و خالی از احساس باشد، مغز طرف مقابل، پیام دست تو را قبول می کند. زیرا هرگاه بین پیام زبان ما و پیام دست ما اختلاف باشد، مغز پیام دست را قبول می کند، آری، دست هرگز در انتقال پیام نمی تواند دروغ بگوید!
و این نکته مهمّی است که باید همواره یک هماهنگی کامل بین احساسی که شما با دست دادن، به دیگران منتقل می کنید و بین تصویری که می خواهید در ذهن مخاطب ایجاد کنید وجود داشته باشد.
کتابشناسی ملی :
‎1‎1‎5‎8‎3‎3‎9
سال نشر :
1386
صفحات کتاب :
176
کنگره :
BF637‭‬ ‭/‮الف‬46‏‫‬‭خ4 1386
دیویی :
158/1

کتاب های مشابه معجزه دست دادن