کتاب خانواده های گودرز و پیران در شاهنامه pdf

علم برداران ایران و توران

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
کتاب حاضر با این آرزومندی تحریر شده تا گوشه های از شاهنامه بررسی و تحقیق شده باشد . هدف از این نوشته ‘ شرح کارکردها و قهرمانی ها و جان نثاری های دو خانواده در دوره پهلوانی شاهنامه است.
خانواده گودرز از ایران و خانواده پیران از توران. در این نبشته این دو خانواده به صورت مفصل و همه جانبه معرفی شده اند . قهرمانی های آنان برای حفظ نوامیس ملی شان برجسته شده و در راه ثبوت آنکه این دو خانواده بیشترینه شیشه ناموس ایران و توران را در بغل دارند تلاش صورت گرفته است .
رویارویی و تقابل ایران و توران در وجود همین دو خانواده تجسم کرده است و آن ها نمایندگان برجسته ایران و توران در جنگ های انتقام جویانه و تدافعی تبارز کرده اند .
در این رساله که شامل سه بخش است ‘ برخی از داستان ها و نبردهایی را که قهرمانان اصلی آن از این دو خانواده اند ‘ شرح داده است. بخش اول که معرفی خانواده گودرز است ‘ معرفی برخی پهلوانان گودرزی و شرح بعضی جنگ ها و داستان های مربوط به همین خانواده را در خود گنجانده.
در بخش دوم دودمان نام آور پیران معرفی شده است . از آن خانواده نیز بعضی از شخصیت های مشهور معرفی شده اند و چهره های جالب آن دودمان و کارکردها و قهرمانی های شان به بررسی گرفته شده و یکی از نبردهایی که فرجام آن در حقیقت فرجام خانواده پیران است ‘ شرح و بررسی شده است و بالاخره بخش سوم که به تفصیل شرح سه جنگ تن به تن را میان نماینده های برجسته این دودمان های متخاصم به خود اختصاص داده است .
این رساله که در حقیقت یادکردی است از شاهنامه و فردوسی ‘ جهت تحقیق و بررسی خود ‘ علاوه بر شاهنامه فردوسی ‘ تا جایی که امکان داشته از نبشته ها و رسالات دانشمندان دیگر نیز استفاده کرده است ...
صفحات کتاب :
214
کنگره :
‏‫‭PIR4496‏‫‭/ط7خ2 1388
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬1/21
کتابشناسی ملی :
‎1‎9‎1‎6‎0‎5‎3
شابک :
‏‫‭978-964-439-428-7
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه خانواده های گودرز و پیران در شاهنامه