امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ایستاده در آتش

کتاب «ایستاده در آتش: خاطرات سردار شهید ناصر باباجانیان» ؛ به کوشش گروه فرهنگی هنرمند شهید محمدعلی معصومیان تهیه و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. این کتاب به روایت زندگی شهید ناصر باباجانیان از شهدای دلاور جبهه‌های غرب و شمال غرب کشور می‌پردازد.

شهید ناصر باباجانیان دهم خرداد ۱۳۳۹، در روستای بیشه سر از توابع شهرستان بابل به دنیا آمد. پدرش شعبان، کشاورز بود و مادرش فاطمه صغرا نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضورت یافت. هجدهم اردیبهشت ۱۳۶۷، با سمت فرمانده گردان صاحب الزمان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و سینه، شهید شد. پیکر او را در زادگاهش به خاک سپردند.

گزیده کتاب ایستاده در آتش

نماز ظهر شده بود. یکی از بچه‌ها داخل کانال شروع کرد به اذان گفتن. اکثر بچه‌ها داخل کانال نشسته نمازشان را آغاز کردند. خودم هم همان‌جا که نشسته بودم مشغول نماز خواندن شدم؛ن اصر از کانال رفت بیرون. جانماز جیبی‌اش را درآورد و روی زمین گذاشت، موی سرش را با برس جیبی شونه زد و ایستاد و تکبیره‌الاحرام گفت، آن‌ هم در خط مقدم و اوج درگیری،وسط خمپاره‌ها و گلوله‌ها و ترکش‌ها .ماتش شده بودم؛ مثل خیلی‌های دیگر که در آن صحنه داشتند به این حرکت جسورانه و پر از شجاعت ناصر نگاه می‌کردند. ترکش‌ها از دوروبر ناصر یا زوزه‌کشان رد می‌شدند، یا به خاک اصابت می‌کردند. اما ناصر در تمام طول نمازش مثل سروی ایستاده بود در آتش و غرق عبادتش بود.

صفحات کتاب :
192
کنگره :
‏‫‭DSR۱۶۲۶‬‬
دیویی :
‏‫‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲‬‬
کتابشناسی ملی :
8771296
شابک :
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۱۳۰۹
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه ایستاده در آتش