امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نیمه پنهان ماه 23 (شهید غلامرضا رهبر)

کتاب نیمه پنهان ماه 23 (شهید غلامرضا رهبر) نوشته ابوالفضل طاهرخوانی با گویندگی تینا میرکریمی توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

این اثربر اساس خاطرات مستند همسرشهید فریبا انصاری نوشته شده است و بخشی نیز طبق خاطرات مادر و برادر و همرزمان شهید غلامرضا رهبر در قالب روایت همسر شهید تدوین گردیده است.

غلامرضا رهبر خبرنگار دوران دفاع مقدس، در طول دوران جنگ تحمیلی در حرفه خبرنگاری اعم از گزارشگری و گویندگی رادیو و تلویزیون در مناطق مختلف جنگی حضور فعال و چشمگیری داشته است. وی پس از مدتی به عنوان نماینده صدا و سیما در قرارگاه کربلا و خاتم الانبیا علاوه بر حضوری فعال در حرفه خبرنگاری در مناظق جنگی، در هماهنگی و پوشش خبری مناطق عملیاتی نیز نقش موثری داشت.

گزیده کتاب نیمه پنهان ماه 23 (شهید غلامرضا رهبر)

ماجرای رزمنده ای که گلوله آرپی جی رفت توی بازویش

گاهی اوقات عکس هایی که گرفته بود نشانم می داد. یک عکسی که خیلی ناراحت کننده بود مربوط می شد به رزمنده ی که گلوله آرپی جی رفته بود توی بازویش، اما منفجر نشده بود، می گفت «وقتی که خبر دادن چنین کسی رو آوردن بیمارستان، رفتم سراغش، قرار بود دکترها عملش کنن تا گلوله رو از بازوش در بیارن، اما احتمال می دادن گلوله منفجر بشه، فرستاده بودن دنبال بچه های گروه تخریب تا بیان گلوله رو خنثی کنن.»

هدیه غافلگیرکننده شهید به همسرش چه بود؟

یادم است یک روز توی خانه نشسته بودیم و صحبت می کردیم، وسط صحبت هایش گفت «می خوام بهت هدیه بدم» اسم هدیه را که شنیدم، توی دلم خوشحال شدم با خودم می گفتم «یعنی چی برام خریده؟» ناخودآگاه نگاهم رفت به سمت کوله پشتی اش که گوشه ی اتاق قرار داشت و همیشه آن را با خودش می برد. گفت «اگه تونستی حدس بزنی چه هدیه ای برات دارم، یه جایزه دیگه ام پیشم داری.» هر چه فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم با نگاه مهربانش سکوت کرده بود و لبخند می زد و می گفت «حدس زدی؟» گفتم «من فکرم به جایی نرسید بگو اینقدر اذیتم نکن» گفت «امروز بالاخره بعد از چند ماه قرآن رو ختم کردم» گفتم «خداوند قبول کنه» گفت «اگه قبول کنی، ثواب این ختم رو به شما هدیه می کنم» لبخندی زدم و گفتم «منو غافلگیر کردی!» گفت «یعنی ازم قبول می کنی؟» گفتم «هدیه با ارزشیه دعا کن قدرش رو بدونم».

صفحات کتاب :
68
کنگره :
PIR۸۳۵۲ /‮الف‬۸۳‬‭ر۹ ۱۳۹۵‬
دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲‬
کتابشناسی ملی :
8535770
شابک :
978-600-330-030-9
سال نشر :
1395
قیمت نسخه چاپی :
500000

کتاب های مشابه نیمه پنهان ماه 23 (شهید غلامرضا رهبر)