امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 110,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهتاب خیّن

مهتاب خیّن نوشتۀ حسین بهزاد و منتشر شده در انتشارات 27 بعثت، روایتی است دست اوّل از جنس تاریخ شفاهی جنگ به روایت فرماندهان، که رخدادهای مربوط به سال‌های پرماجرای مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی، انقلاب اسلامی بهمن 57 ، استقرار نظام نوین، تأسیس سپاه پاسداران، نبردهای پی‌درپی با تجزیه‌طلبان در کردستان و سرانجام، ناگفته‌های فراوان از پیکارهای فرزندان ایران زمین در جبهه‌های غرب و جنوب با ارتش متجاوز رژیم بعث عراق را در بر می‌گیرد.

گزیده کتاب مهتاب خیّن

اشخاصی از قبیل هاشم آغاجری و همفکران او که سعی می‌کنند شریعتی را به صورت یک قطب مخالف در برابر روحانیت مبارز شیعی علم کنند، واقعاً دارند در حق آن مرحوم مرتکب ظلم و جفامی‌شوند.

دکتر به این مملکت، نسل جوان و مکتب اسلام خیلی خدمت کرد. بله، انتقاد به آثار و آراء شریعتی رواست، امّا پرده دری و تهتک در حق شأن او ، مصداق کامل بی تقوایی و بی انصافی است. چه این که تأیید دربست آراء و نظریات دکتر هم کار نامربوطی است و تعصب بی جا نشان دادن نسبت به خطاهای نظری شریعتی، همان بلایی را بر سر افراد می‌آورد که در برهه‌ای بر سر اعضای احساساتی و بی منطق گروهک ترور یستی فرقان آورد. شریعتی در بیداری جوانان ایران و توجه دادن آنان به مذهب اهل بیت واقعاً نقش ممتازی ایفا کرد.

کنگره :
‫‭DSR۱۶۲۹
دیویی :
‫‭۹۵۵/۰۸۴۳۰۹۲
کتابشناسی ملی :
۹۳۰۸۷۷۳
شابک :
978-622-7812-43-5
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
861

کتاب های مشابه مهتاب خیّن