کتاب بازنمائی سینمائی جریان های معنویت گرا- جلد ششم pdf

ذن بودیسم،عرفان سرخ پوستی و کابالا

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا6

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه علوم انسانی، پرداختن به مسائل هنر و رسانه است. در این راستا، هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه در مجموعه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با رویکرد شناسایی مسائل و ارایه راهبردهای لازم راه‌اندازی شد. یکی از موضوعات مهم در این زمینه بازنمایی جریان‌های معنویت‌گرا در آثار سینمایی است. این دوره شش جلدی با عنوان «بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا »تهیه و تدوین شد. در کتاب ذن بودیسم،عرفان سرخ پوستی و کابالاجلد ششم بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا به بازنمایی-ذن بودیسم،عرفان سرخ پوستی و کابالا در آثار سینمای غرب پرداخته شده است. این کتاب برای پژوهشگران و فعالان سینما و ادیان کاربرد دارد.

گزیده کتاب بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت گرا6

ذن بودیسم

در قرن ششم میلادی یک راهب سیلانی به نام بودیدارما آیین بودا را به چین برد. او در «معبد شائولین» نُه سال به مراقبه پرداخت و پس اط کسب محبوبیت، آیینی مرکب از بودا و تائوئیسم به نام ذن بودیسم ایجاد کرد. این فرقه، راه نجات و وصول به مرتبه اشراق را فقط در باطن و ضمیر انسانی منحصر می‌کند و طرز عمل و سبک عبادت نزد انان تنها از طریق تفکر میسور است. در این فرقه کنگ‌فو، کاراته و ورزش‌های رزمی دیگر دارای سلسه حرکت‌های اساسی و اصلی است و هرکدام نمادی عرفانی محسوب می‌شود.

فیلم کنگ‌فو پاندا

اطلاعات ساختاری

امریکایی، نقاشی متحرک/ رنگی

خلاصه داستان

داستان در چین باستان رخ می‌دهد، پاندایی به نام پو آرزو دارد که استاد کنگ‌فو شود. هنگامی که پیش‌بینی می‌شود، جنگجوی خطرناکی به نام تای لانگ از زندان می‌گریزد، جشنی برپا می‌شود تا جنگجوی اژدها در آن برگزیده شود

نکات محتوایی 

این فیلم یکی از آثار شاخص در زمینه ذن بودیسم است.

صفحات کتاب :
48
کنگره :
PN1۹۹3/5
دیویی :
7۹1/430۹52‫:
کتابشناسی ملی :
6197417
شابک :
9786226626330
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه بازنمائی سینمائی جریان های معنویت گرا- جلد ششم