امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درایه الحدیث کاربردی جلد یک

نگاه کلی این است که در علم درایه از اقسام حدیث و کیفیت تحمل و نقل حدیث و چگونگی ثبوت عدالت و ضبط  راویان حدیث و الفاظی که در جرح و تعدیل راویان استعمال می‌شود و همچنین درباره طبقات روات و مشایخ و مطالبی از این قبیل بحث می‌شود.

از همین‌رو باتوجه به اهمیت جایگاه مباحث درایه الحدیث، کتاب«درایه الحدیث کاربردی» نوشته حضرت حجت‌السلام و المسلمین محمدحسن ربانی(دام عزه) در راستای تبیین جایگاه احادیث توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان  منتشر گردید.

گزیده کتاب درایه الحدیث کاربردی جلد یک

آشنایی با علم درایه

تعریف علم حدیث(علوم حدیث)

علم حدیث: علمی است که در آن پیرامون اقوال و افعال و تقریرات پیامبر(ص) و امامان(ع) بحث می‌کند. همان‌طور که ملاحظه می‌شود، علماء گوناگون در تعریف علم الحدیث تقریبا مضمون واحدی را بیان کرده‌اند. اگرچه در تفصیل و اجمال آن عبارات آن‌ها گونه‌هایی را دارد.

مراد از قول: سخنانی است، که از پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) به‌عنوان حکم الهی و اعتقادی و اخلاقی به‌جا مانده است.

مراد از فعل: همان است که پیامبر(ص) و یا امام(ع) آن را انجام داده باشد. علماء علم اصول درباره حجّیت فعل معصوم و قول او که از طریق خبر واحد رسیده باشد، بحث نموده و انجام دادن کار بر اساس فعل پیامبر را تأسی نامیده‌اند. . در مورد دلالت فعل پیامبر بروجوب، استحباب یا اباحه نیز تحقیق جامعی در کتاب‌های اصولی انجام شده است.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
280
کنگره :
BP109‬‬
دیویی :
297/26
کتابشناسی ملی :
7307642
شابک :
9786226626477

کتاب های مشابه داریه الحدیث کاربردی جلد یک (دوره دو جلدی)