امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اکولوژی دریا

کتاب «اکولوژی دریا» نوشتهٔ اندرو کین با ترجمهٔ لیدا شجاعی‌کاوان در نشر برگ و باد چاپ شده است.

اکولوژی یا بوم‌شناسی شاخه‌ای از زیست‌شناسی است که به بررسی چگونگی تعامل ارگانیسم‌ها با محیط خود و موجودات دیگر می‌پردازد. هر ارگانیسم با ارگانیسم‌های هم نوع خود و ارگانیسم‌های گونه‌های مختلف روابط پیچیده‌ای را تجربه می‌کند. این فعل و انفعالات پیچیده منجر به فشارهای انتخابی مختلف بر روی ارگانیسم‌ها می‌شود. فشارها در کنار هم منجر به انتخاب طبیعی شده که باعث می‌شود جمعیت گونه‌ها تکامل یابد. اکولوژی مطالعه این نیروها، آنچه آن‌ها را تولید می‌کند و روابط پیچیده بین ارگانیسم‌ها با یکدیگر و سایر ارگانیسم‌ها و محیط غیرزنده آن‌ها را در بر می‌گیرد. اکولوژی یعنی درک اینکه چگونه یک گونه، یک حیوان یا گیاه در منطقه یا جایگاه خاص خود در یک زیستگاه موفق است و چگونه تمام این گونه‌ها در حوزه‌ای مهم‌تر و اساسی‌تر یعنی اکوسیستم با هم در تعامل هستند. 

کتاب «اکولوژی دریا»، خواننده را به سفری ماجراجویانه برای کشف و درک یکی از پویاترین محیط‌های روی زمین می‌برد. این کتاب به قلمروهای ساحلی سر می‌زند و نشان می‌دهد که این محیط چگونه تحت‌تأثیر دریا و جزر و مد است. همچنین چگونگی سازگاری حیوانات با این شرایط و روش تعامل گونه‌ها با یکدیگر را بررسی می‌کند.

گزیده کتاب اکولوژی دریا

منظور از محیط فیزیکی چیست؟ بیایید یک بخش از خط ساحلی را در نظر بگیریم. به‌عنوان مثال ساحل صخره‌ای، همه ما آنجا بوده‌ایم، روی سنگ‌ها بازی کرده‌ایم و درون حوضچه‌ها به دنبال نشانه‌ای از حیات گشته‌ایم. همه‌ی ما یک وجه مشترک داشتیم: آرزوی پیدا کردن هر گونه موجود زنده‌ که ممکن است آنجا پنهان شده باشد. چه هیجانی داشت! شما موجودات زنده بیشتری کشف می‌کردید یا خانواده و دوستان‌تان؟ سریع‌تر از بقیه پیایشان می‌کردید یا جانداران غیرمعمول‌تر و منحصربه‌فردتر کشف می‌کردید؟ بعد با هیجان بقیه را صدا می‌زدید تا بیایند و ببینند. این‌ها خاطرات جالبی است که همه ما داریم.

صفحات کتاب :
152
کنگره :
QH۹۱‏‫‬‭
دیویی :
۵۹۱/۷۷
کتابشناسی ملی :
8768068
شابک :
9786229408353
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه اکولوژی دریا