امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نیروی نظم شخصی

کتاب نیروی نظم شخصی نوشته دنیل والتر و ترجمه سرکار خانم سارا شجاعی منتشر شده در نشر متخصصان.

کلیدواژه عنوان این کتاب، «دیسیپلین» برگرفته از ریشه لاتین «دیسیپلینا» به معنی «ساختار و آموزش» است. دیسیپلین را «نظم شخصی» ترجمه کرده‌ام؛ همان نظمی که برگرفته از ساختار و آموزش، و سنگ بنای یک زندگی رضایت بخش و با کیفیت است.

‌نظم، پدیده ای است که از بدو خلقت، آشکارا بر سراسر گیتی، حکم فرما بوده و در ژرفای هر نابسامانی و هرج و مرجی نیز حضور داشته است. ما انسان‌ها نیز جزئی جدایی ناپذیر از این دنیای شگرف هستیم و نظم، بخشی انکارناشدنی از وجود ماست. آنگاه که در پیچ و خم‌های جاده پُرفراز و فرود زندگی، آن را گم می‌کنیم و شتابان، به دنبال راهی برای رهایی از آشفتگی و نابسامانی می گردیم، غافل از اینیم که نظم، درون ما جاری و ساری است، و درصدد است که ما را به غایت اهداف وجودی مان برساند. به گفته شیخ نجم الدین رازی،

بیرون ز تو نیست هر چه در عالم هست،

در خود بطلب هرآنچه خواهی که تویی!

امید دارم خواندن این کتاب و به کار گرفتن راهکارهایش، تو را در یافتن نظمی که لا به لای صفحات زندگی ات گم کرده ای یاری کند؛ نظمی که همواره بوده و هم اینک نیز وجود دارد و ممکن است اندکی در اعماق وجودت خاک خورده و فراموش شده باشد. امیدوارم این کتاب نوری باشد و با روشنایی اش نظم درونت را پیدا کنی، زنگارِ آن آینه غبارگرفته را بزدایی و آگاهانه در جلا دادن گوهر وجودی خویش، کوشا باشی.

گزیده کتاب نیروی نظم شخصی

باشگاه ثبت‌نام کن، سالم غذا بخور، پول بیشتری پس‌انداز کن، سیگار را ترک کن... لیست اهداف سال جدید، بی‌پایان است، اما چند مورد از مندرجات این فهرست بلندبالا واقعاً عملی می‌شوند؟ طبق گفتۀ دکتر جان نورکراس، استاد روانشناسی دانشگاه اسکرانتون، کمتر از ۱۰درصد از اهدافی که اول سال جدید لیست می‌کنیم، محقق می‌شوند. اگر در حال خواندن این کتاب هستی، احتمالاً یکی از هزاران نفری هستی که سال‌های زیادی را برای رسیدن به اهدافت از دست داده‌ای. اما دلیلش چیست؟ چرا اکثرمان قادر به پایبندی به اهداف ارزشمندمان نیستیم؟ آیا انسان میل به شکست‌خوردن دارد؟ جواب، خیلی ساده‌ است: نداشتن نظم شخصی!

این کتاب به تو کمک می‌کند مسئولیت موقعیتی را که در آن هستی به عهده بگیری و بدانی که در پنج، ده، پانزده و یا بیست سال آینده می‌خواهی در چه موقعیتی باشی. به کمک این کتاب، تو مهم‌ترین مهارت مورد نیاز – «نظم شخصی» - برای رسیدن به زندگی دلخواهت را در خود پرورش خواهی داد.

کرت کوپمیر بیش از ۵۰ سال را صرف تحقیق و مطالعۀ اصول موفقیت کرده و چندین کتاب در مورد اسرار موفقیت نوشته است. روزی در طول یک جلسه، برایان تریسی، مربی موفقیت از کوپمیر پرسید، از بین تمام اصول موفقیت که تا کنون شناخته، کدام‌یک را به‌عنوان مهم‌ترین اصل موفقیت معرفی می‌کند و او پاسخ داد: «هزار اصل برای موفقیت وجود دارد که من طی سال‌ها مطالعه و تجربه به آن‌ها رسیده‌ام، ولی هیچ‌کدام از ۹۹۹ اصل، بدون نظم شخصی کار نمی‌کنند و اثری ندارند».

صفحات کتاب :
148
کنگره :
BF637
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
9424078
شابک :
9786222925017
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه نیروی نظم شخصی