امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن)

کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن) نوشتهٔ جنیفر اسمیت و ترجمهٔ انسیه غلامرضایی است و انتشارات برگ و باد آن را منتشر کرده است.
اگر ﺑﺎ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﺷﺮوع کنم که سبک زﻧﺪگی ﻣﺪرن چقدر دﺷﻮار اﺳﺖ،ﺑﻪ ﻧﻮعی دست‌کم گرفتن پیشرفت‌های فراوان قرن حاضر خواهد بود. همهٔ ما می‌دانیم زندگی‌هایمان سخت است. ما این موضوع را از همان کودکی، وقتی که مسئولیت‌های زیادی بر دوشمان نبود،  می‌دانستیم. اکنون که دیگر کودک نیستیم و مسئولیت‌های خطیری بر عهده داریم، زندگی‌هایمان بسیار پیچیده‌تر است. وقتی بزرگ می‌شویم هیچ‌کس به ما نمی‌گوید چه کار باید بکنیم، چطور رفتار کنیم یا به چه چیزی فکر کنیم. ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند
که دوستمان دارند و برایشان مهم هستیم، اما آنها مسئول زندگی ما نیستند. زنان به طور خاص، چون نقش اول را در مراقبت از خانواده دارند و در دنیای مدرن بیشتر آنها شاغل هم هستند، روزگار سختی می‌گذرانند. زنان بیشتر عادت دارند از دیگران مراقبت کنند تا خودشان و این روندی است که قرن‌ها در سرتاسر جهان در جریان بوده است. اکنون زمان آن فرار سیده است که بانوان از خودشان مراقبت کنند.

اگر کسی در دنیا وجود داشته باشد که بتواند از ما مراقبت کند، این خود ما هستیم! دقیقاً به همین دلیل است که خودمراقبتی در دنیا تا این حد مهم است. کتاب «اصول خودمراقبتی» ۱۲ قانون رایج، اما مهم خودمراقبتی را گردآورده است که می‌توانند تفاوتی مثبت در زندگی شما ایجاد کنند. پس از هر یک از این نکات دوازده‌گانه یک کاربرگ هم وجود دارد که باید آنها را پر کنید، تفکر و نظرات خودتان را در مورد خودمراقبتی بنویسید که برای مراقبت از خودتان چه کارهایی انجام می‌دهید. نه فقط این، بلکه در هر کاربرگ می‌توانید برنامه‌های ساده و عملی
طراحی کنید تا این نکات خودمراقبتی را در زندگی به کار بگیرید. در هر بخش تمام اطلاعاتی که برای مراقبت از خودتان نیاز دارید را خواهید یافت و همچنین فضایی خالی برای نوشتن هر کدام از مراحل کاربردی که بیشتر با سبک زندگی شما همخوانی دارد.

گزیده کتاب اصول خودمراقبتی (کتاب کار شاد زیستن)

چرا خودمراقبتی مهم است؟

در ﺟﺎﻣﻌﻪی ﻣﺪرن اﻣﺮوز،ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺨﺖﺗﺮ و ﺑﯿﺸﺘﺮ از آن‌که می‌خواهیم، کار کنیم. روزﻫﺎی ﺗﻌﻄﯿﻞ را ﺑﺎ ﻣﺸﻐﻠﻪﻫﺎی ﻓﺮاوان پشت سر بگذاریم و در رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی اجتماعی دوﺳﺘﺎﻧﻤﺎن رﻗﺎﺑﺖ کنیم. ﻫﻤﻪی ﻣﺎ ﺗﺤﺖ اﯾﻦ ﻓﺸﺎر ﻧﻬانی ﻫﺴﺘﯿﻢ که ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺪام ﻣﻮﻟﺪ ﺑﺎﺷﯿﻢ، زﯾﺮا ﺣتی از دﺳﺖ دادن یک ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪن از ﺑﻘﯿﻪ اﺳﺖ. ﺑﻪ‌ﻧﺪرت وﻗﺖ ﺻﺮف ﺧﻮدﻣﺎن می‌کنیم ﺗﺎ ﺑﻪ ﺟﺎی چیزی که ﺑﺘﻮاﻧﯿﻢ اﺳﺘﻔﺎده کنیم یا به رخ دیگران بکشیم، کاری که برایمان مهم است، انجام بدهیم. ﺗﻤﺎم اﯾﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺳﻮدگی، اﺿﻄﺮاب، اﻓﺴﺮدگی، اﻧﺰﺟﺎر و ﻣﺸکلات ﺑﺴﯿﺎری ﻣﻨﺠﺮ می‌شود که به خاطر سبک زندگی‌مان با آن‌ها مواجه هستیم. هنگامی که هیچ‌وقتی صرف خودمان نکنیم، ممکن است دﺳﺘﺎوردﻫﺎی زﯾﺎدی در زﻧﺪگی ﺣﺮﻓﻪای و اﺟﺘﻤﺎعی ﺑﻪ دﺳﺖ ﺑﯿﺎورﯾﻢ، اﻣﺎ در اﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻢ و روان ﺧﻮد را قربانی می‌کنیم. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ، ﺧﻮدﻣﺮاﻗﺒتی راهی ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﺗﻌﺎدل ﻣﯿﺎن ﺗﻤﺎم ﺟﻨﺒﻪﻫﺎی زﻧﺪگی اﺳﺖ. اگر بدانیم چگونه ﻗﺒﻞ از رﺳﯿﺪگی ﺑﻪ ﺗﻤﺎم ﺟﻮاﻧﺐ ﻣﻬﻢ زﻧﺪگیﻣﺎن از ﺧﻮدﻣﺎن ﻣﺮاﻗﺒﺖ کنیم، سرانجام ﻗﺎدر ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﻮد زﻧﺪگی سالم‌تر و شادتری داشته باشیم.





صفحات کتاب :
104
کنگره :
‏‫‭RA۷۷۶/۹۵
دیویی :
‏‫‬‭۶۱۳
کتابشناسی ملی :
9305963
شابک :
978-622-93779-5-6
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه اصول خودمراقبتی